clindg

Säker surf, fast bredband

10 inlägg i detta ämne

On 2017-09-04 at 23:43, STB sade:

Varför inte byta ISP?

F-secure safe kommer att kosta 49 kr i månaden efter de första tre gratis månaderna. Säker surf var kostnadfri för bredbandskunder. Alltså dyrare utan någon förbättring. Då kan jag ju välja någon annan ISP som har samma eller lägre pris och sedan installera ev. gratisprogram.

Hej,

Liten rättning, om du har ett SAFE abonnemang för tre enheter så kostar det mycket riktigt 49 kronor per månad men vill du endast ha det till en enhet kostar det 29 kronor per månad :)

Med vänlig hälsning
Max Wik
Telia

Vi har beställt det nya F- secure från Telia och angett en enhet, då kommer ni bara fakturera 29kr från och med 1/10  om jag fattat det rätt? Trodde det blev 49kr. Hur hänger det ihop? 

Tack bsj! Vi fattar inte hur man ska svara här! Första ggn på åratal är inne här.

Står på lappen vi fått från Telia, 29kr i 12 mån. sen 49kr. Förmodar det är för en enhet, men vad blir då kostnaden för 3 enheter t.ex.? Sen läser vi man får den gratis viss tid. Förvillande minst sagt! 

Vad jag begriper så kostar det 29 kr/mån för en enhet, hoppar du däremot på erbjudandet om tre fira månader så är det för tre enheter och därefter blir det 49kr/mån.

Om du har beställt för en enhet och fått ett sådant besked så tycker jag att du ska höra med Telia vad som gäller.

17 minuter sedan, rkp sade:

Tack bsj! Vi fattar inte hur man ska svara här! Första ggn på åratal är inne här.

Ska du citera någon så trycker du på "Citera" och skriver din text under texten som dylker upp (som jag har gjort), annars är det bara att skriva och beskriva problemet så bra som möjligt.

On 2017-09-06 at 16:38, rkp sade:

Vi har beställt det nya F- secure från Telia och angett en enhet, då kommer ni bara fakturera 29kr från och med 1/10  om jag fattat det rätt? Trodde det blev 49kr. Hur hänger det ihop? 

Står på lappen vi fått från Telia, 29kr i 12 mån. sen 49kr. Förmodar det är för en enhet, men vad blir då kostnaden för 3 enheter t.ex.? Sen läser vi man får den gratis viss tid. Förvillande minst sagt! 

Hej,

Troligtvis har du ett erbjudande som ger dig tre enheter för 29 kronor per månad under ett års tid och sedan höjs det till 49 kronor som alltså är ordinarie pris för tre enheter. Vill du att vi kikar närmare på det rekommenderar jag dig att kontakta oss via vår Facebook-sida (https://www.facebook.com/telia/) eller någon av våra andra kontaktingångar som du hittar på www.telia.se/kontakt

Med vänlig hälsning
Max Wik
Telia

Jag har haft rabatt i många år även när jag hade ADSL och nu har jag fiber sedan år 2014, har kollat fakturor som jag har sparade i datorn, kan gå längre tid i mina pärmar men priset har varit det samma lång tid tillbaka med rabatt.

Säker surf 39,00 15 maj - 14 jun 2012 39,00 Rabatt Säker Surf -39,00 15 maj - 14 jun 2012 -39,00

Säker surf 39,00 15 jul - 14 aug 2017 39,00 Rabatt Säker Surf -39,00 15 jul - 14 aug 2017 -39,00

Nu när rabatten försvinner 30 september så är det väl inget annat än smygökning av avtalet ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu