coolsweden

Telia.zone och AirTies

6 inlägg i detta ämne

Hej,

Kul att Telia släpper Telia.zone för smart hem och automatisering! Nu kan man köra IFTTT när någon ansluter/lämnar WiFi och t.ex. låsa dörren med GLUE Smart lås eller släcka lampor etc.

Men det verkar som om Telia inte tänkt på oss helkunder som valt att uppgradera vårt Wifi till Telia AirTies Premium wifi (och därmed stängt av routerns WiFi). Jag får det iallafall inte att fungera via Premium Wifi, någon annan som har erfarenhet?

Hej!

Det kan vara så att du inte fått Zonen ännu. Vi har installerat den på ca 500,000 routers just nu och de resterande (ungefär lika många) kommer uppgraderas närmaste veckorna.

Det ska inte vara några problem att få Zonen att fungera med Airties. Jag kör själv med Airties hemma. 

Enklaste sättet att kontrollera om du fått Zone är att gå till https://telia.zone och se om Zonesymbolen i övre högra hörnet blir grönt. 

Om du har fler funderingar kan du även maila mig direkt på rickard.damm(at)teliacompany.com

/Rickard Damm (chef för Telia Zone)

Hej,

Jag har samma konfiguration som coolsweden men med UniFi´s  APer.
Ser inte det som en orsak till att det inte skulle fungera, men Zonesymbolen tänds inte. Telia Zone applets finns tillgänglig i IFTTT-appen.
Routern levererades för 14 dagar sedan så jag förutsätter att den har rätt programvara i sig.

Kan det vara så att det hjälper att starta om routern ett flertal gånger eller behövs annan handpåläggning?

/Erik

31 minuter sedan, Erik Hirsch sade:

Hej,

Jag har samma konfiguration som coolsweden men med UniFi´s  APer.
Ser inte det som en orsak till att det inte skulle fungera, men Zonesymbolen tänds inte. Telia Zone applets finns tillgänglig i IFTTT-appen.
Routern levererades för 14 dagar sedan så jag förutsätter att den har rätt programvara i sig.

Kan det vara så att det hjälper att starta om routern ett flertal gånger eller behövs annan handpåläggning?

/Erik

Det bästa är nog att ta kontakt med Telia, antingen via kontakta oss lr deras FB-sida. Som du kanske läste när du registrerade dig så är det här ett forum för kunder och att Telia svarar här är väldigt sällsynt, med betoning på sällsynt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu