bsj

Samtal går inte fram

7 inlägg i detta ämne

Jag har ett problem med en Samsung S8, lr snarare två då min fru har samma problem.

Problemet är att när ngn ringer så får de till svar Personen du söker är upptagen i ett annat samtal trotts att det inte pågår ngt samtal, är mobilen avstängd blir svaret Personen du söker kan inte nås för tillfället vilket ju är riktigt . Det går att ringa ut, skicka och ta emot SMS. Kollat intällningar i telefonerna (kan ju ha missat ngt), ändrat nätläge (som finns under mobilnätverk) från 4G/3G/2G autoanslut till endast 3G men det går fortfarande inte att komma fram..

Ett nummer är nytt och ett är gammalt och fungerade på min gamla S2:a.

Tacksam för förslag på vad det kan vara som är knasigt .

Hur stor är sannolikheten att två sprillans nya S8:or lr två nya nanokort är defekta?

Redigerad av bsj

Stör ej är avslaget. Hoppas att det är sim-kortsstatus du menar.

Det finns två varianter att ta skärmbild på S8, kan vara bra att veta om ngn frågar,

Ta bild med knappar: Håll volym ned-knappen och strömknappen nedtryckta samtidigt.

Ta bild genom att dra: Dra handen åt höger eller vänster över skärmen.

Lyckas inte lägga in bild, försöker i morgon.:(

Jag är envis.:D

Screenshot_20170925.thumb.jpg.283af2810d19fa4e3c350311166c0988.jpg

Hänger i ett annat forum där många, många har S8/S8+ och ingen har rpporterar något liknande fel. Så något genrellt problem med modellen är det nog inte.

Nu för tiden (sedan minst 3 år tillbaka) är det för övrigt bara Tre som låser mobilerna, så ni ska nog inte behöva leta länge innan ni hittar någon som har en mobil ni skulle kunna testa SIM-korten i.

Kan det vara någon form av vidarekoppling aktiverad? Låter i och för sig mycket märkligt att ni skulle ha det båda två, men men...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu