Krassegrand

TV-boxen startar långsamt efter uppdatering

13 inlägg i detta ämne

Samma sak här med vår Arris 1113. Efter senaste uppdateringen laddar boxen ner och startar programvaran varje gång när man slår på den efter att varit helt avstängd, dvs. strömlös. Ytterst irriterande för resultatet har ju blivit väldig lång uppstartstid. Vi bryter också strömmen både till box och TV. Gillar inte att ha konsumentelektronik spänningssatt när man inte är hemma.

Jag har felanmält till Telia och personen i kundtjänsten lovade att återkoppla till de som ansvarar för programvaran till Arris 1113. Jag var tydligen den förste som hörde av mig. Jag uppmanar övriga som tycker det är irriterande med den långa uppstartstiden efter senaste uppdateringen att felanmäla till Telia så det blir lite "tryck" på att få det fixat ASAP.

Jag har just pratat med Telia kundservice.

De gjorde en förändring medan vi pratade och jag testar nu, det ser precis likadant ut första gången.

Jag testade att starta om boxen (i inställningar) och det var precis samma som vid starten på morgonen.

Jag provar att stänga av strömmen igen, samma resultat som i morse.

Ingen framgång hittils.

Jörgen

Jag tog en skärmdump på sidan om TV under kontakta os på Telia.

skarmbild-fran-2017-10-03-09-32-00a.png

skarmbild-fran-2017-10-03-09-32-00a.png

Det verkar som att det enda sättet att kontakta Telia om TV är att ringa, och det fungerar inte så bra. Jag väntar på att de ska ringa tillbaka sedan typ 45 minuter.

Jag fick ett samtal nu.

Jag ska få ett mejl med instruktioner om hur man återställer till fabriksinställningar och om det inte hjälper kan de ersätta boxen på garantin.

Jörgen

PS

Hur tar man bort en av länkarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu