Marzieh Shalalvand

Dold nummer

6 inlägg i detta ämne

3 timmar sedan, Marzieh Shalalvand sade:

Jag har en iPhone 7 och tydligen efter senaste uppdateringen visas mitt nummer dold och det går inte att avaktivera det från mobilens inställningar . 

Inga problem, finns en enkel fix. Gå till Inställningar-Operatör och slå av Auto. Slå sen på det igen och kolla Inställningar-Telefon-Visa mitt nummer att det går att aktivera igen. Googlade fram detta, men jag tror det beror på att Telia måste fixa sina operatörsinställningar. Dom brukar ju alltid uppdateras i samband med ios uppdateringar men jag har inte sett det nu...

7 minuter sedan, Mats A sade:

Inga problem, finns en enkel fix. Gå till Inställningar-Operatör och slå av Auto. Slå sen på det igen och kolla Inställningar-Telefon-Visa mitt nummer att det går att aktivera igen. Googlade fram detta, men jag tror det beror på att Telia måste fixa sina operatörsinställningar. Dom brukar ju alltid uppdateras i samband med ios uppdateringar men jag har inte sett det nu...

Tack Mats . Jag har gjort som du skrivit men funkar inte ☹️ Ingen av telefon inställningarna funkar som om allting är låst  . . .

44 minuter sedan, Marzieh Shalalvand sade:

Tack Mats . Jag har gjort som du skrivit men funkar inte ☹️ Ingen av telefon inställningarna funkar som om allting är låst  . . .

Mysko, Visa mitt nummer var den enda inställningen som var låst för oss på jobbet, men hos dig är flera låsta? Senaste ios är 11.0.3 och jag skulle prova slå av ”Auto” under operatör och installera uppdateringen. Är det redan gjort så prova omstart och slå på igen. Fungerar inte det så har jag slut på ideer. Vi har bara iPhone 6S på jobbet så jag har inget att testa med... 😢

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu