Tony Tiger

orbi
Netgear Orbi - IPTV problem

19 inlägg i detta ämne

Hej på Er,
Jag har precis köpt ett par Orbi AC 3000 (Router + Satelit) med en imponerande täckning och hastighet. Har dock stött på problem med Telias IPTV. Har testat att slå på och av "IGMP-Proxy" och även labbet med "VLAN/IPTV" inställningarna utan framgång. Tidigare körde jag med en ASUS RT-AC66U router som funkade utmärkt när man lagt till "LAN-IPTV (manual settings) Lan Port=3 (i mitt fall), VID=865, PRIO=0.

Kör med senaste router programvaran V2.0.0.7 och har ingen annan router i nätet. 

Någon som har lyckats lösa detta eller som har något tips.

Tacksam för hjälp :-)

//Mvh Tony

Hej Mats,

Du har helt rätt, och jag har testat fram och tillbaka med hade fel ID när jag tog skärmdumpen. det ska vara 845 och det funkar inte med Orbi :-( .

Följde denna guiden när jag hade min ASUS och då funkade allt fint.
https://www.sweclockers.com/forum/post/13323111

Nu fick jag tips från Netgears support att följa denna som tyvärr inte funkar.
https://kb.netgear.com/29911/Configuring-VLAN-IPTV-setup-on-your-Nighthawk-router
när jag följer denna så tappar jag min koppling mot internet helt. Jag har även testat att knappa in 845 istället för 20.

Hej Tony!

Har du fått din orbi att fungera med din tv. Jag har nämligen skaffat en orbi och är helnöjd. Dock har jag inte fått tvn till att fungera med systemet. Min satellit står bredvid tvn och det optimala hade ju varit och koppla in boxern direkt i satelliten. Nu har jag istället fått dra en kabel genom huset för att komma till mediaboxen.

mvh

Tobias

Hej Tobias,
Jag kommer att få en ny Firmware (beta) från Netgear supporten idag som jag ska testa när jag kommer hem (har strulat med supporten i 2v nu). Jag förmodar att man kommer behöva konfigurera en specifik port till TV´n för att det ska funka. Ett problem om jag fattat rätt är att portarna du konfigureras i routern är de fysiska portarna på routern det vill säga du kan inte koppla din TV eller digitalbox till Orbi sateliten :-( .

Postar resultatet här så snart jag testat.

Det jag har gjort under tiden för att inte vara utan TV´n kan du se i min bifogade bild. Med denna lösningen så funkar TV´n men jag vill gärna få bort Telias router. Om du har en router från Telia så får du ringa supporten och be dom brygga den samt stänga av Wifi (wifi kan du stänga själv om du har ditt login).

//Mvh Tony

2017-11-29_12-16-25.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu