Peter Larsson2

Chromecast

5 inlägg i detta ämne

Hej,

När jag använder detta Telia Wifi med mobilen kommer jag till en inloggningssida för homerun innan jag får access, men det fungerar bra efter att jag loggat in med mobilnummer som användarnamn och mitt lösenord.

Innan jag konfigurerat Chromecast så är ju denna inte uppkopplad till något nät utan accessas via annat interface antar det är antingen BT eller egen hotspot som jag ser den skapar.
I den konfigureringen via appen Goggle Home så väljer jag naturligtvis "Telia wifi" samma som mobilen använder, men chromesaten får ingen uppkoppling och hur man skulle komma till en homerun inloggningssida förstår jag inte om det skulle behövas. Men ni kanske kan förklara mer i detalj, för inget händer efter att jag försökt spara denna konfiguration till min chromecast.

Hemma med min egen router fungerar allt bra.

Mvh

Peter

Har inte hört talas om att någon lyckats att få det att fungera eftersom du måste logga in med användarnamn och lösenord. Du har med andra ord samma problem om du ska casta på ett hotelrum över hotellets wifi. Den enda lösningen är att skaffa en router som kan sköta inloggningen och dela ut denna lokalt.

Sök på How do i use my Google chromecast in a hotel room

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu