Magnus Finbom

Undertexter spelas inte in eller är osynkade

5 inlägg i detta ämne

Hej, Jag hade Boxer tidigare och där fungerade svenska undertexter fantastiskt bra när man aktiverade dom, även om jag aktiverade undertext på ett program inspelat på hårddisk.

Telias undertexter för SVT & TV4 fungerar ju värdelöst.

pausar man ett program så rullar liksom texten vidare och kommer helt i osynk.

Och för inspelade program så visar undertext från något helt annat(verkar vara från det som visas på TV just "nu").

Snälla. ring Boxer och be dom om hjälp eller kom på något smart.

MVH, Magnus

Undertexter (199) är under all kritik för Telia! Det har hänt flera gånger. Nu senast igår (12/10) fungerade inte 199 på våra vanligaste kanaler (SVT TV4 och 5 för att ta några exempel). Jag var tvungen att mata fram varje textmening genom att köra 200 till 199 och åter 200 till 199. Om jag inte gör det så kommer ingen ny text upp. Jag har felanmält och svaret blev att det skulle avhjälpas senast den 17 oktober kl 00.00. Varför ska vi döva/hörselskadade licensbetalare utsättas för denna otillgänglighet från ett så stort företag som Telia? Vi har ingen möjlighet att byta från Telias monopolfibernätverk på vårt område heller. Möjligen till en annan bredbandslösning för onödiga merkostnader. 

En dålig räddning har varit att kika på SVT play i mobilen där undertexterna fungerade. Rätt så ansträngande för äldre att glo på små mobiler på bekostnad av familjär harmoni. 

Supporten och kundtjänst är tydligen stängd på helgerna - ytterligare en otillgänglighetsanmärkning för Telia. 

Vänligen

Tord

Det är ju inget Fel att Telia valt sin nuvarande tekniska lösning. Så det lär ju inte hjälpa.
Undertexter fungerar ju precis som dom valt design.

Men jag påpekar det varje gång någon Telia-person är i närheten och till kundtjänst att man kanske kan se över detta. :)

För hörselskadade så är det en klar försämring jämfört med konkurrenter som hanterar undertexter väldigt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu