Daniel X

Vilka 4G-modem passar till TG799vac Xtreme?

4 inlägg i detta ämne

Har försökt hitta någon info om vilka 4G-modem som går att använda till TG799vac Xtreme. "Mobile Connection" finns ju som ett alternativ i menyerna och här på forumet var det en som fått det att fungera med ett 3G-modem.

Jag har anslutit en Huawei E5776 mobil 4G-router och min TG799vac Xtreme känner av den, startar en anslutning, man kan styra den mobila routerns inställningar för nät osv. från routern och man ser även signalstyrka. Man kan ändra APN och det är rätt inställt. Men sen står det bara "Starting data session(s)" i den stationära routerns menyer och det går inte att ansluta med den mobila kopplingen. Har givetvis provat att starta om enheterna och dra ur den fasta internetanslutningen från routern.

Ringde till Telia men de visste inte hur det fungerade, om det fungerade och minst av allt vilka modem som i så fall fungerade. Det bör dock fungera eftersom alternativet finns i menyerna som ju är helt anpassade efter Telia och deras tjänster.

Nu säljer inte Telia längre några 4G USB-modem men de finns ju att köpa begagnade.

Någon som fått det att fungera med någon 4G mobil router eller USB-modem?

Tack på förhand.

5 timmar sedan, Mats A sade:

En spontan tanke jag får är ju att E5776 redan är en router.... Det blir väl router på router av detta? Du borde försöka hitta ett rent usb-modem att ansluta.

Tack för svaret. Ja, det kan ligga något i det men samtidigt så fungerar E5776 som ett rent modem om man kopplar det till en dator via USB.

Jag ska försöka få tag på ett billigt USB-modem men lite tråkigt att köpa ett som sedan inte fungerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu