Joacim Engman Roos

När kommer E-Sim?

61 inlägg i detta ämne

1 timme sedan, Bengt Ljungberg sade:

Detta ”ämne” tycks vara något som Telia inte vill låtsa om att överhuvdtaget existerar, enär det inte verkar vara någon enda person / kund som lyckats få ett konkret svar på frågor angående esim och Telia’s engagemang.

Vilken väg skall man gå om man vill kräva ett svar av företaget ?

Du kan ju försöka med ngn av dessa personer https://www.telia.se/privat/om/ledningen

Hej

Ja tycks ju vara väldigt svårt för Telia att få fram E-sim eller tala om vart man står i DENNA FRÅGA..

Men man tycker om att investera i  Bonnier Broadcasting köpa c-more och TV4 än att satsa på e-sim, framför allt inte tala om status och någon tidsplan.

Tydligen har Telia denna funktionen i andra länder med inte här i Sverige.

Man får ju vara glad över att man kommit förbi stadiet  med backelit telefon och fingerskiva eller kanske dom bygger om dom för att få in E-Sim

2 timmar sedan, Bjelkis sade:

Hej

Ja tycks ju vara väldigt svårt för Telia att få fram E-sim eller tala om vart man står i DENNA FRÅGA..

Men man tycker om att investera i  Bonnier Broadcasting köpa c-more och TV4 än att satsa på e-sim, framför allt inte tala om status och någon tidsplan.

Tydligen har Telia denna funktionen i andra länder med inte här i Sverige.

Man får ju vara glad över att man kommit förbi stadiet  med backelit telefon och fingerskiva eller kanske dom bygger om dom för att få in E-Sim

Varför inte använda den sida med ansvariga personer som jag har länkat i mitt förra inlägg?

2 timmar sedan, bsj sade:

Varför inte använda den sida med ansvariga personer som jag har länkat i mitt förra inlägg?

Du menar att någon ska lyssna på instruktioner? Det är inte så lätt för folk i dagens läge. De vill ju ha svaret serverat på ett silverfat.

Det som gör mig mest förvånad är hur ofta folk orkar tjata. Blir arg för att ett bolag inte kommit ut med en anledning. Det är inte direkt så att Telia vill att folk ska vänta bara för att retas.

Tar det tid så gör det det... Inte mer än att avvakta.. 

On 2018-10-28 at 15:33, Bengt Ljungberg sade:

Detta ”ämne” tycks vara något som Telia inte vill låtsa om att överhuvdtaget existerar, enär det inte verkar vara någon enda person / kund som lyckats få ett konkret svar på frågor angående esim och Telia’s engagemang.

Vilken väg skall man gå om man vill kräva ett svar av företaget ?

Telia har ju ingen skyldighet att lansera tjänsten.

Om det är angeläget för dig att få eSIM kanske du kan vända dig till en leverantör som faktiskt erbjuder det? Och så kan du byta tillbaka till Telia när företaget har tjänsten framme?

A

Jag förstår inte riktigt upphetsningen över det där med E-sim. Argumentationen brukar vara att man slipper allt krångel med att sätta i SIM-kortet i telefonen och att det är en gammal konstruktion. Jag satte i SIM-kortet i min telefon för snart två år sedan då jag köpte den, och sen har det suttit där. Det var (och är) inte så krångligt. Och att det skulle vara modernare att inte ha fysiskt SIM i telefonen vet jag inte heller. NMT-systemet som fanns för 25+ år sen hade inga SIM-kort. Men då var det förstås lite knepigare att byta operatör. Fördelarna med E-SIM kanske märks mer om man har flera apparater som delar på ett abonnemang, eller om man har en massa gadgets som smartklockor och sånt, men det berörs inte jag av. Sen är det säkert en prioriteringsfråga hos olika operatörer. Telia brukar ha bra mobiltäckning, det är något som andra operatörer inte verkar tycka vara så väsentligt, men de kanske har E-SIM i stället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu