Lars Enochsson

bilden hackar

8 inlägg i detta ämne

Har liknande problem, men ännu har inte någon löst problemet. Har haft Telias tv i drygt 2 mån och det har varit störningar till och från hela tiden. Jag har fått boxen utbytt, men det hjälpte inte det heller. Boxen är kopplad direkt till switchen, och har bytat och provat med olika nätverkskablar, men inget verkar hjälpa. Har 250/100 fiber, så hastigheten bör ju räcka mer än väl.  Bredbandet fungerar utan problem, fungerar med play utan bekymmer också. 

Använder ni bredbandet på något vis samtidigt som det strular?

Har samma problem som ts i stort sett. Jag kan inte ladda ned något utan att TV börjar hacka/lagga/frysa.

100/100 Fiber.

Efter ca 15 minuters samtal med support fick jag veta att detta inte kunde hända. Att jag laddar ned t.ex spel från Steam kan inte störa min TV.    "ok".

Ska komma en tekniker imorgon som förmodligen kommer vifta med en trollstav.

Kopplat som såhär:

Fiber - Medieomvandlare - ThomsonTGSkit - Sladd till Dator - Sladd till TV.

Jag har samma problem, haft problem med bild som hackar och fryses i några månader. Efter många felsökningar utan resultat kom en tekniker och konstaterade att det var fel på routern. Fick ny router som jag installerade, och det fungerade i ca en månad men nu har jag mera hack i bilden än någonsin. Är det någon i tråden som lyckats lösa detta. Börjar var trött på att felsöka och skicka email till telia utan resultat  :(((  Kan väl inte vara meningen att man ska byta hårdvara varannan månad. 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu