björne3

Överlappande fakturor

12 inlägg i detta ämne

Hej

Varför skickar Telia ut kommande månads faktura innan den föregående har förfallit. Det är som uppgjort för att fel faktura kan bli betald när de är närmast identiska. Det kan inte var ett problem för er att vänta till den 1:a i månaden med att skicka ut fakturan. Jag vet ingen annan leverantör som gör så här och jag ser heller ingen förtjänst för Telias del. Det innebär bara merarbete att rätta till.

Jag skulle önska att ni heller inte har den 24:e som förfallodag då det är brukligt att den 25:e normalt är betalningsdag. Här kan jag förstå att det handlar om pengar om det är så att Telia har dålig likviditet.

Vänligen förklara ert handlande!

8 timmar sedan, björne3 sade:

Ha ha! Tack för din omtanke "bsj", men man vet aldrig! Blir det många gilla på inlägget så kanske de vaknar! :-))

Dina pappersfakturor kan säkert variera! Men E-fakturor ligger nog ändå på den 24:e.

Ha de!

1. Tvivlar på att bsj har papperfakturor. Men vad vet jag...

2. Vid E-faktura är väl problemet att betala fel faktura mindre (i stort sett obefintligt?) då man läggertill dem för betalning och sedan dras de den dag det står på dem.

Mern visst är 24 en ovanlig betalningsdag! Är det inte bara nu i korta månaden februari det är så då?

7 timmar sedan, Asawid sade:

1. Tvivlar på att bsj har papperfakturor. Men vad vet jag...

Jo jag har faktiskt det. Funderade för x år sedan att skaffa e-faktura, men det föll på att den som hade internetbanken också skulle stå för abonnemanget. Har inte kollat om det är ändrat, dessutom så har jag fortfarande råd med den xtra kostnaden som det innebär att låta trappsnigeln bära hem fakturan åt mig.

1 timme sedan, bsj sade:

Jo jag har faktiskt det. Funderade för x år sedan att skaffa e-faktura, men det föll på att den som hade internetbanken också skulle stå för abonnemanget. Har inte kollat om det är ändrat, dessutom så har jag fortfarande råd med den xtra kostnaden som det innebär att låta trappsnigeln bära hem fakturan åt mig.

Där ser man! ;) 

Men del två om betalning av E-faktura stämmer i alla fall med min bank. :) 

Med all respekt, vi har olika behov och våra situationer ser olika ut. Jag har självklart haft kontakt med Telia och vill skapa opinion mot en osund hantering.

1 timme sedan, Anaesthisia sade:

Jag tror personligen att frågan om förfallodag och frågan om e-faktura är orelaterade. Jag tror du kan få förfallodagen ändrad genom att höra av dig till Telia.

A

Jag hade nog mer hoppats på att hitta kunder som finner det här lika störande som jag. De som inte ser det här som ett problem tillför nog inte något i kommunikationen men jag vill heller inte avfärda er vilja att lösa problemet på ert sätt.

Telia kan tex absolut ändra förfallodatum dvs ändra på varje enskild faktura men vad är vitsen och förtjänsten med det, att manuellt behöva göra det varje månad. Då har man inte förstått att det handlar om att göra vardagen enklare för oss konsumenter.

Jag har sex fakturor bara från Telia att välja mellan vid varje betalningstillfälle så det gäller att klicka rätt.

On 2018-02-15 at 13:50, björne3 sade:

Med all respekt, vi har olika behov och våra situationer ser olika ut. Jag har självklart haft kontakt med Telia och vill skapa opinion mot en osund hantering.

Jag hade nog mer hoppats på att hitta kunder som finner det här lika störande som jag. De som inte ser det här som ett problem tillför nog inte något i kommunikationen men jag vill heller inte avfärda er vilja att lösa problemet på ert sätt.

Telia kan tex absolut ändra förfallodatum dvs ändra på varje enskild faktura men vad är vitsen och förtjänsten med det, att manuellt behöva göra det varje månad. Då har man inte förstått att det handlar om att göra vardagen enklare för oss konsumenter.

Jag har sex fakturor bara från Telia att välja mellan vid varje betalningstillfälle så det gäller att klicka rätt.

Jag är helt övertygad om att Telia kan ändra förfallodagen för alla dina kommande fakturor om du bara ber dem om det.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu