uffeduffe

Must carry kanaler

7 inlägg i detta ämne

28 minuter sedan, uffeduffe sade:

Kan jag se SVT, TV4, TV6 och övriga kanaler som ingår i "Must Carry kanalerna" med routern från Telia utan att abonera på något kanal-paket?

Använder just nu egen router som inte har någon HDMI utgång.

Vet inte men dom kanalerna kan du ju se med en enkel digitalbox för marknätet och en enkel antenn. Om din TV är tillräckligt ny så behövs kanske bara antennen.

Digital-TV från Telia kräver ju deras box och då kommer du nog inte undan att betala för minsta kanalpaketet. Men fråga Telia så får du besked!

1 timme sedan, uffeduffe sade:

Trodde i min enfald att även någon från Telia svarade här.

Väldigt sällan.

Läste du inte den här texten när du registrerade dig?  Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss.

Den finns för övrigt överst på startsidan så man kna inte missa den.

On 2/27/2018 at 18:30, uffeduffe sade:

Kan jag se SVT, TV4, TV6 och övriga kanaler som ingår i "Must Carry kanalerna" med routern från Telia utan att abonera på något kanal-paket?

Använder just nu egen router som inte har någon HDMI utgång.

"Must carry" eller vidaresändningspliktiga är numera bara SVT-kanaler.

http://www.mprt.se/sv/att-sanda/tv/kabel-tv/vidaresandningsplikt/

Sedan tror jag det bara är möjligt att ha Telias IPTV om man har deras väl gömda "Start"-abonnemang för 49 kr/mån. Det går inte att beställa på webben men borde gå att få om man ringer Telia. 

https://www.telia.se/dam/jcr:9ffdab9e-9e9e-4b6b-b35b-eec657b8e9be/Prislista_tv_171122.pdf

Vi har bara ett Kids-paketet för 59kr/mån och det är det enda vi betalar för förutom bredbandet över fiber. Då får vi SVT:s alla kanaler i SD och HD, TV4 och Axxess-kanalen. Vi hade samma kanalpaket när vi hade xDSL. För att få det så hade vi först en gratis provperiod av Normal-paketet, HBO och Kids-paketet. Sedan sa vi upp allt utom Kids-paketet.

Att sedan få fram IPTV-VLAN:et till en tv-box kan vara ett större problem men det är lösbart. Sök på internet efter "Telia IPTV VLAN" så kan du läsa om andras försök.

(Router med HDMI-utgång är det inte många som har.-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu