Bernt Göran Svensson

Problem med Chrome och Telia Play

21 inlägg i detta ämne

3 timmar sedan, mrknowitall sade:

Enligt anvisningarna ska man ladda ner ett extention. 

https://www.telia.se/privat/support/info/felkoder-telia-play?p=play

Tack för svar :) Jag har redan laddat ner en extension och det var då problemen började. Meddelandet om ett tillägg man var tvungen att ladda ner dök upp igår, jag följde anvisningarna och sedan dess är det heldött...Supporten på telia har ingen aning om orsaken och säger bara att jag får använda Explorer istället eftersom det tydligen fungerar och det kan jag ju göra men jag föredrar Chrome och är aldrig inne på Explorer annars. Dessutom vill man ju gärna lösa problemet och inte bara lämna det..:) 

On 2018-03-02 at 23:01, Bernt Göran Svensson sade:

Tack för svar :) Jag har redan laddat ner en extension och det var då problemen började. Meddelandet om ett tillägg man var tvungen att ladda ner dök upp igår, jag följde anvisningarna och sedan dess är det heldött...Supporten på telia har ingen aning om orsaken och säger bara att jag får använda Explorer istället eftersom det tydligen fungerar och det kan jag ju göra men jag föredrar Chrome och är aldrig inne på Explorer annars. Dessutom vill man ju gärna lösa problemet och inte bara lämna det..:) 

Jag har något liknande problem med att få igång Telia Play på webbläsaren hände också efter att jag först fått åter installera Silverlight och sedan tillägget. Fick samma bemötande och inställning från supporten precis också. Dom vet inte helt enkelt och har bara rekommendationen att använda Explorer till min Mac som råd. :) 
Kvarstår problemet för dig?

Finns det inte en IE-plugin till Chrome? Man får en flik i Chrome som faktiskt är en Internet Explorer-instans. Men man kan väl lika gärna använda IE separat i så fall. Jag har i och för sig inte haft något problem med att köra Telia Play plus i Chrome,mer än att det inte gick alls innan den där Telia-pluginen laddades in. Men sitter man och tittar på Telia Play plus, så gör man väl det för att man vill titta på TV och inte för att man vill titta på de eventuells skärmdekorationer som Chrome eller Internet Explorer tillför, så man väljer fullskärmsläge, och då spelar det i mitt tycke mindre roll vilken webbläsare man har. Men jag tycker också att det är trist att bara lämna ett problem man inte kan lösa, och man får hoppas på att Telia eller det företag som sålt in sina tjänster jobbar på en bättre lösning, för den gamla Silverlight-lösningen stöds inte ens av Microsoft längre.

On 2018-09-27 at 12:54, AlexisMK sade:

Jag har något liknande problem med att få igång Telia Play på webbläsaren hände också efter att jag först fått åter installera Silverlight och sedan tillägget. Fick samma bemötande och inställning från supporten precis också. Dom vet inte helt enkelt och har bara rekommendationen att använda Explorer till min Mac som råd. :) 
Kvarstår problemet för dig?

Det fungerar nu..efter ca två veckor började allting fungera med chrome igen utan att jag gjorde någonting alls... 

Har samma problem som ni övriga med att tjänsten längre inte fungerar i Chrome - efter den senaste uppdateringen (1.011.77). Fungerade i princip felfritt innan dess och att använda en förlegad webbläsare som IE11 eller Silverlight-tillägget, kommer inte ens på tal 2018.

I mitt fall kommer jag inte ens förbi laddningsrutan för inloggning, utan den tickar bara "runt och runt" (bifogad bild). Återinstallation av tillägget och själva webbspelaren (TeliaCompanyWebPlayer-1.0.11.77-se) samt rensning av Chromes webbcache gör INGEN skillnad. Problemet kvarstår oavsett vilken dator man använder med Chrome.

@Teliasupporten/kundtjänst: vad har ni för åtgärdsplan och vad säger era tekniker beträffande detta? Det kan inte viftas bort som ett isolerat, enskilt problem utan vi är många som är drabbade. 

teliaproblem.PNG

1 timme sedan, Ivan Maletic sade:

@Teliasupporten/kundtjänst: vad har ni för åtgärdsplan och vad säger era tekniker beträffande detta? Det kan inte viftas bort som ett isolerat, enskilt problem utan vi är många som är drabbade. 

Vill du nå Telia får du använda någon av kontaktvägarna under Kontakta Oss. Facebook brukar kunna funka bra också (om inte det är med bland kontaktvägarna)- Detta forum funkar däremot inte, då det är ett forum för användare där "Telia" i allmänhet inte deltar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu