Maria dahlströn

Hur felsöker Telia?

4 inlägg i detta ämne

Hej. 

Nu har det hänt igen.  Mitt bredband fungerar inte. Jag har ringt tidigare Ang att det plötsligt inte funkar. Sist jag ringde pratade jag med en person i ca 50 minuter och vi prövade ändra kablar, starta om ,återställa osv tills han sedan upptäckte att det var en generell driftstörning i själva området  . 

Nu idag ringer jag igen. Jag frågar först om personen känner till någon generell driftstörning vilket inte är. Jag har innan jag kom fram till kundtjänst dragit ut kontakter efter instruktion.  Jag misstänker åter igen att det är en driftstörning men orkar inte göra om samma procedur i 50 minuter.  Så under alla år jag haft Telia så har det aldrig varit fel på utrustningen men varje gång jag ringer så år det det första som misstänks vara fel. Det innebär tid för både er och mig. Det är frustrerande 

Mvh

Maria 

Det innebär inte alls mer tid för oss. 

Du vänder dig här till Telias kunder. Sedan skulle jag mellan tummen och pekfingret gissa att av de som vänder sig till diverse supporter inom telekom så är majoriteten av felen hos användaren. Det vore alltså troligen kontraproduktivt att istället vända på det och först förutsätta att fler drabbats av respektive fel i ett område och söka genom alla tänkbara orsaker än att först bekräfta att kunden har kollat allt det som den borde kollat innan den ringde. Om alla hade gjort detta så hade de sluppit fråga. Själv är man inte ofelbar... Ett antal gånger har man fått frågan om man startat om och man ljuger lite och säger absolut, eftersom man vet att det ska vara något annat. Sedan när man startar om i smyg får man säga att Nu, nu funkar det 😀

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu