Persingen

Trådlös TV

7 inlägg i detta ämne

Hej, finns det någon hygglig själ som kan hjälpa mig att få igång mitt trådlösa setup från telia. Jag har bifogat en enkel ritning hur det ser ut.

Jag har inkommande fiber på nedre plan där min Router också är placerad. Därifrån har jag dragit en kabel från Routern till min TV-box en våning upp där "familje tv:n" är. På samma plan men i ett annat rum har jag en "egen tv" (TV 2 på ritningen), det är den jag vill få att funka trådlöst.

Längst ner på ritningen ser du vilka grejor jag har till förfogande. Jag har försökt att läsa mig till via telias instruktioner på websidan men kan ej fatta riktigt hur jag skall göra.

Mvh

Persingen

Telia TV.xlsx

Egentligen är det inga konstigheter. Du behöver nya koder till box 2. Du kopplar enligt bild, och startar upp sändaren före mottagaren och när du har anslutit den nya boxen till mottagaren, och tvn till boxen så kommer du få upp en ruta där du slår in ditt id och din kod via fjärrkontrollen till boxen. Är du nyfiken på om det fungerar innan du har fått hem tvn kan du ju tillfälligt sätta mottagaren och nya boxen vid den gamla tvn och se så allting funkar och när koder etc är inknappat flytta boxen och mottagaren till rätt plats. Då är allt förberett. 

Hej, det är precis vad jag har gjort. Jag uppdaterade med nya koderna på en annan tv. Jag har läst och följt Telias anvisningar hur man skall gå till väga. Sändaren och mottagaren är nu anslutna till varandra, har ställt tv'n på HDMI men får ingen signal alls, endast Arrisloggan kommer upp. Arrisen's gröna lampa lyser mycket svagt jämfört md den andra boxen. Jag har en lista med koder sedan förra gången jag använde trådlöst men jag får inte upp att jag skall knappa in nån kod, Jag kommer ej ihåg men funderar om jag måste kontakta telia om jag måste ha något abonnemang för det här. Vet du hur det ligger till eller vad som kan vara fel.

Tack än en gång för din hjälp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu