hsd

kopiera mailkonto

22 inlägg i detta ämne

Vad menar du med att kontot ska göras om?
Ett konto kan väl inte göras om så att mejlen försvinner. Det finns ju bara lite inställningar.

Med ett e-postprogram som Thunderbird kan man hämta mejl från mejlservern till datorn, i det här fallet är det nog säkrast med POP3-anslutning eftersom IMAP framför allt är tänkt för spegling och då blir det nog inte så bra om du börjar radera mejl på servern.

Är det Telia som är leverantören?

Men ett e-postprogram är som sagt väldigt bra för att få ner mejlen till datorn och det brukar med lite trixande gå att få upp mejlen till ett annat konto. Ett annat sätt är att du öppnar ett mejlkonto hos någon av de stora mejlleverantörerna som Gmail (Google) eller Outlook.com (Microsoft) och låter det nya mejlkontot hämta alla mejl från ditt nuvarande konto, sen använder du det kontot i stället för leverantörens.

Nej det är inte Telia, teliamailen funkar utan anmärkning :)

Det är en mindre aktör, -98 hade jag internet via detta bolag (11Mb trådlöst), men då deras support bara funkade på kontorstid blev jag Teliakund  senare

har väldigt begränsat med inställningsuppgifter och kan idag endast använda squirrell mail (webmail)

har provat med w10 epost men den tar inte ner skickatmappen, inkorgen fick jag ner men jag behöver allt, outlook 2013 vägrar -får inte inloggning

jag vill gärna ha kvar epostadressen

E-postappen i Windows 10 använder väl IMAP, dvs spegling, som standard i alla fall. Har du prövat med att skapa en ny mapp i Squirrell och kopiera dina mejl som ligger i Skickat dit, för att sen se om de kommer ner till datorn?
Men som sagt IMAP är lite vanskligt att använda i detta fall så ett annat mejlprogram är nog bättre. Hur har du konfigurerat kontot i Outlook 2013?

Även om du börjar med att använda Gmail och Outlook behöver du ju inte sluta att använda den gamla mejladressen, men risken är ju att företaget slutar med mejl. Det drabbade användare av någon annan mejldomän/-leverantör som var vanlig på 90-talet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu