Hamed Razzaghi

Ny WIFI Router

4 inlägg i detta ämne

Måste man brygga till nya router via den man har fått från Telia? Jag anslöt TP-link ac750 och konfigurerade wifi och det bryter signalen hela tiden. Jag antar att det är på grund av att signalen innehåller TV signal som min router inte separerar.

Kan man ställa in något så att signalen inte bryts, eller måste man ha nå'n typ av konverterare emellan? 

Eller, kan Telia skicka endast internet via fiber, utan TV? Jag har ingen TV.

8 timmar sedan, Mateus sade:

Måste man brygga till nya router via den man har fått från Telia? Jag anslöt TP-link ac750 och konfigurerade wifi och det bryter signalen hela tiden. Jag antar att det är på grund av att signalen innehåller TV signal som min router inte separerar.

Kan man ställa in något så att signalen inte bryts, eller måste man ha nå'n typ av konverterare emellan? 

Eller, kan Telia skicka endast internet via fiber, utan TV? Jag har ingen TV.

Om du inte har TV från Telia så kan du ju bara logga in i din TG799 och inaktivera wifi, eller koppla din egen router direkt till fiberswitchen. Med appen Min router (ios och android) kan du själva brygga Telia routern och koppla din egen på port4. Har du inte TV-tjänsten så tror jag inte det är den som ställer till det....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu