Aleksander Laszczka

Låst mobil. Vi har gjort allt?

2 inlägg i detta ämne

Hej vet inte om det är rätt forum men har låst mobil pga obetald faktura. Den har vi betalat av 3 veckor sen. Kollat så allt är klart och avbetalt både hos Telia och Inkasso. 

Vi har ringt och fått hjälp av flera personer som jobbar på Telia. Spärrat simkortet, låst upp det igen. Startat om mobilen tusen gånger men fortfarande inget. De kunde inte hitta fel. 

Vad ska man göra? Beställa nytt Simkort? Dock är man utomlands och kan ej skriva in adressen. 

All hjälp uppskattas. 

När ett abonnemang har öppnats upp efter att ha varit obetald är den fortfarande spärrad för utlandet nån dag. Kolla så att den spärren inte har fastnat (detta får Telia göra), kolla även om Telias support kan se att din telefon är uppkopplad i utlandet. Prova sätta SIM-kortet i en annan telefon, fungerar det fortfarande inte och det inte är något i Telias system så får du nog tyvärr avvakta tills du kommer hem. 

Förövrigt så talar du inte till någon som behöver jobba på Telia när du skriver i detta forum. Vill du prata med Telia rekommenderar jag dig att gå in här: https://www.telia.se/privat/kontakt

Lycka till!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu