Lövsångaren

Epost i mobilen försvinner efter läsning

5 inlägg i detta ämne

17 timmar sedan, Lövsångaren sade:

jag hade tidigare inställning mot POP3 (inkommande) men då kom inte all mejl till mobilen, men fanns i datorn.

Nu har jag ändrat till IMAP i mobilen och då försvinner mejlen i mobilen direkt efter att jag läsa dom.

Vad är felet ?

Försvinner de direkt efter att du läst dem i mobilen, eller menar du att de försvinner från mobilen efter att de hämtats till datorn? Antar att du hämtar till datorn, med POP.

Det första borde inte hända tycker jag, du borde kunna läsa dem i mobilen så länge de inte hämtats till datorn. Och det andra är inget fel, hämtar du till datorn - med radering på servern som det vanligtvis brukar vara - så hjälper det inte att du använder IMAP i mobilen.

Med POP i mobilen så kanske du hade en inställning som raderade i mobilen först efter att respektive mejl blivit några dagar gammalt. Med IMAP så synkas mobilen med operatörens server. Vill du ha tillgång till all mejl även i mobilen, både gammal och ny, får du ändra till IMAP även i datorn. Men då får du göra om kontot i e-postprogrammet i datorn, det går inte att göra en enkel ändring. Tänk då på att e-postlådan på servern bara rymmer 200 MB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu