Robin Bell

Problem med telefon och Bredband 30

20 inlägg i detta ämne

Hej Asawid! Ja, det är Bredbands 30 med ett Huawei E5172 router som jag fick av Telia.....

Se ut som dom har bytt till Huawei B525 nufortiden - kanske jag skulle fråga om det finns att bytta....

Försökte med chatt idag men samma svar - måste ringa till Framtidens Nät på vardagar. Lite konstigt att det finns bara mjolighet att ta kontakt med telefon, ingen webbmail, chatt eller på Facebook.

Och jag hade inte IP-telefoni forrut, bara hemtelefoni via telejack (gamla kopparnät) Det var Telia som lovade att jag kunde behålla mitt gamla telefon nummer och att jag kunde ringa med vanlig telefon kopplade till Huawei router. Tro att det aldrig fungerade, eftersom jag inte använder telefon - det var bara att en kompis vill prata med mig och skickade emejl med fråga om min telefon fungerade. Det var när jag försökte att ringa till henne att jag ansåg att det var någonting fel......

Jag har Telia Bredband 30. Från Telias hemsida:

Det här ingår:

• Router, Huawei B525 (men jag fick Huawei E5172)

• 100 GB surf/månad

• Telefonabonnemang med Prisavtal Mini (69 öre/samtal, 69 öre/min till mobiler, 20 öre/min till fasta telefoner)

• Mobilsvar och nummerpresentation

Det också stå på Telias hemsida FAQ:

'Ja, du behåller ditt gamla telefonnummer. Skillnaden är att när du ringer till någon som har nummerpresentation så är det ditt mobila telefonnummer i den nya telefonilösningen som visas.

Den som ringer till dig kan fortsätta att ringa ditt gamla telefonnummer eller välja att ringa på det mobila telefonnumret. Båda numren fungerar.'När min kompis försöker ringa till mig:

'När jag ringer på det nummer du skrev säger det:”antingen är telefonen avstängd,eller så är den utanför mottagningsområdet.”'
12 timmar sedan, Robin Bell sade:

Nu har jag kotaktade Telia igen och det se ut som problemet är löste. Enligt Telia hade jag ingen telefon tillval inkluderade i mitt Bredband 30 abbonnemang - vet inte varfor.... Men idag skulle den kopplas i ..........

Då är det som jag trodde. Det är mobiltelefoni som används i den här lösningen, inte ip-telefoni.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu