Andreas Astrom

Ingen idé att förhandsbeställa fiber

2 inlägg i detta ämne

Som titeln säger så tänkte jag passa på att varna om att det verkligen inte är någon idé att förhandsbeställa tjänster hos Telia. 

Säljaren som var och mässa om Telias fantastiska erbjudanden och förklarade hur smidigt det skulle gå att vara kund hos dem lovade att när installationen av fibrer var klar så skulle vi få ett sms efter någon timma varpå det endast var att hämta grejerna och sedan börja använda nätet. 

Installationen av fibret vart klar fredag den 18:e, vi väntade någon timma men kontaktade kundtjänst som skyller ifrån sig på externa avdelningar som ingen kan kontakta och fiber leverantören. 

Samma historia var det på måndag då jag ringer och på tisdag så upptäcker man att man inte klarmarkerat oss i deras system och då gör detta. Idag då jag ringer och berättar att jag börjar bli väldigt upprörd över att inget händer och att jag tycker att det bör vara rimligt att man kompenserar mig för att jag nu suttit utan Internet sen i fredags förklarar man barskt åt mig att man från Telias håll inte gjort något fel och hänger ut säljaren. 

Telia för mig är ett bolag oavsett om jag möter en av deras säljare, pratar med deras tekniker eller kundtjänst. Och har säljaren lovat något som företaget inte kan hålla så har hela företaget lovat något dem inte kan hålla. Påstår man något annat så är det direkt oproffsigt och bör inte hålla på med handel av varken varor eller tjänster. 

Med tanke på brist på omtanke och servicemindedness från Telias håll så förväntar jag mig inte att något överhuvudtaget kommer att förbättras för min familj i denna situation, snarare kanske den förvärras. Men vill ändå värna alla som kan tänkas läsa detta att det är ingen idé att förhandsbeställa fibertjänster från Telia och att få någon support från deras kundtjänst är lite som att slå på tärning enligt min statistik så är oddsen sämre än 1/10 att du får prata med någon som åtminstone försöker hjälpa.

Er väldigt besvikna kund

Förstår inte riktigt det där med att ”förbeställa tjänster” från Telia. Jag var på ett möte i juni 2012. Beställde man efter det för inkoppling till vintern sparade man 3000 kr. (Öppen fiber till villa/radhus).

När teknikerna gjort sitt i början på december och mätt upp att allt såg ok ut så gick det ändå inte igång med surf, TV eller iptelefoni. Så nära inpå julhelgen gjorde jag upp med Telia om att mitt adsl skulle rulla på tills vi visste att allt fungerade. Strax före julhelgen kom fibern igång och vi körde den vägen med lyckat resultat hela helgen. Efter nyår bad jag om avslut på adsl. Jag fick 1500 kr kredit för de veckor tjänsten inte fungerat efter inkoppling.

Det var väldigt lätt att komma i kontakt med rätt personer och alla var mycket serviceinriktade.

Allt har fungerat sedan dess så jag klagar inte... 😄

Sen hoppas jag du förstått att detta är ett kund till kundforum och inte Telia du vänder dig till!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu