Mr Ågren

Någon annans gamla E-post adress

2 inlägg i detta ämne

Jag har varit kund hos Telia några år och har på den senaste tiden upptäckt någon som jag tycker är annorlunda.

Jag skaffade mig ett e-post konto på Telia och upptäckte att någon använder den som Apple-id.

Nu för ett par månader sedan, skulle jag hjälpa min pappa med en bättre Telia e-post adress, ja. Vad hände då, jo han får en hel massa skräppost och vänförlag till Facebook på ett konto som är registrerat till den adressen. 

Nu senast, vill Netflix att han skall återaktivera ett konto där. Går man in där finns det redan ett registrerat kontokort på Netflix, undra om pappa skall testa lite Netflix?

Är det någon fler som har eller har haft liknande erfarenheter från gamla e-post adresser som ni har tagit över?

Vi andra kunder har ju svårt att ge dig råd om detta, men om jag ändå får tycka till kan du kanske använda e-postadressen för att avsluta oönskade tjänster kopplade till den (om du är elak) eller höra av dig till den som har kopplat din fars e-postadress till sin profil på Facebook och påpeka det olämpliga i att använda någon annans e-postadress som användarnamn (om du är snäll).

Alternativt registrerar du en annan e-postadress till din far.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu