Petr

Under all kritik

2 inlägg i detta ämne

Då var internet nere. La ner någon gång igår förmiddags tydligen. Ringer, felanmäler. Får svaret att felet ligger i switchen som förser hela området med internet. Oh *** tänker jag. Inte mycket att göra. Felanmälan görs med garanti på att det fixas på morgonen efterföljande dag. Garantin iom det berör ett helt område. Imorse var det fortfarande inte fixat. Ringde vid middags tid och får svaret att jo det är på gång, innan klockan 16 är det fixat. Hela får jag höra att "iom problemet är så omfattande så är det prioritet"... BULLSHIT.  Ringer vid kvart i Fem iom då ska det ha blivit fixat. Samma sak igen, felet ligger i switchen och internet är nere för alla. Skäller lite och menar på att kom igen, någon tidsram måste du ge mig. Han ger mig samma som killen dagen innan. Självklart svarar jag "Så med andra ord kan jag vara utan internet för alltid. Igår sa ni exakt samma sak som du säger nu. Det blir fixat senast imorgon" . Nej nej nej det kommer igång...

Hmm... sa Ok! Sen tänkte jag till. Ringde grannen som har Comhem och frågade om deras nät "funkar felfritt" . Skumt. De har fiber som jag, annan leverantör dock. Så knackade på hos grannen i samma trapp som oss. De har internet. Blev skitförbannad. De sa ju att felet inte lpg hos dem utan dem som förser oss med fiber ( i vårt fall Öresundskraft ). Ringer dem, vi har inga problem vid er adress, fibern funkar fint. Nu kokar jag...

Ringer "Felia" igen och skäller. Tjejer lovar mig att det ska lösas. För då måste ju felet ligga hos dem. Orden "kan du dröja eller ska vi ringa upp" är nog det jag är mest förbannad över nu. Klockan är ca 18:30... 19:01 är der äntligen jag... "Supporten har stängt för dagen" är vad jag hör. 

Hur hade ni reagerat?

Felet ligger hos dem och sen gör de så här. Nu tänker ni säkert att "ja men vafan, lite internet frånvaro skadar ingen" och det är sant. Fast nu är det så att jag jobbar hemifrån och är beroende av internet, speciellt nattetid. Igår löste jag det med en semesterdag, får göra samma inatt. Kommer Telia ge mig mellanskillnaden. Tvivlar starkt på det. Kommer internet vara fixat imorgon, tvivlar starkt på det. Kan man ljuga om grundläggande saker som vart felet ligger så kan man ljuga om mer.

Tack Telia. Har varit kund hos er i snart 10 år. Aldrig haft problem som inte gick att fixa. Nu när jag vet att problemet låg hos dem och de mörkade det så kan 10 år slänga sig i väggen. Man behandlar inte lojala kunder så.

Hoppas på svar. Helst från supporten. Om där finns någon efter tele tid.

Och just det. Jag har fotat inlägget ifall ni skulle känna för att ta bort av olika anledningar.

Mvh

Petr C

35 minuter sedan, Petr sade:

Hoppas på svar. Helst från supporten. Om där finns någon efter tele tid.

Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss.

Ovanstående text, som för övrigt finns på startsidan, säger väl ganska tydligt vad forumets syfte är och att du inte kan förvänta dig ett svar från Telia här.

Det är med andra ord bara att tjata på Telia lr hoppas på att ngn annan av forumdeltagarna kan ge dig lite tips.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu