Lennynurmela

100/100mbit ska väl räcka??

4 inlägg i detta ämne

Hej alla, har ett litet problem hemma. Min son livestreamar till youtube. Men detta har slutat fungera pga av vår uppkoppling. 

han sitter med kabel och ligger på 90mbit upp och samma ner. Fick höra att man kunde öppna något i routern som släpper fram han?

Han droppar frames på ca 70% så streamen startar inte ens. Har prövat även på min dator som är high end och det funkar inte heller.

Vi har Tg799Vac xtream.  och jag har varit i kontakt med hans streaming tjänst och de säger att det är uppkopplingen trots 100mbit.

Han använder OBS. och ja, jag har testat ändra bitrate, även dragit ner kvaliten till minimum.. funkar inte.

Nån som har något bra förslag vad vi kan göra åt vår uppkoppling??

Får han ut bra hastighet på www.bredbandskollen.se ? Uppladdning alltså. Har ni en fiberkonverter som routern är kopplad till? Tänker om han kan koppla sin dator direkt till fiberkonvertern för att se om det fungerar då, och koppla bort allt annat som är kopplad till den (TG799 Xtreme osv). Har ni även provat skala ner upplösningen i OBS till typ 480p och se om det blir skillnad? Resolution downscale tror jag det kallas för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu