Mandas

Telia försäkring

2 inlägg i detta ämne

Häromdagen flög mobilen i marken och resultatet blev en liten spricka i nederkant och en skrapad ram på mobilen. I samband med att jag köpte mobil och abonnemang hos Telia för ett par månader sedan så tecknade jag också den försäkring som enbart ska gå att teckna som ny kund hos telia. Jag gjorde en skadeanmälan och denna blev godkänd, i denna stod det att jag skulle gå till en teliabutik för att få mobilen reparerad. Väl där säger butikspersonalen att mobilen ska skickas in (till apple om jag förstod det hela rätt) men att jag med största sannolikhet kommer att få en helt ny mobil. Perfekt tänkte jag! Säkerhetskopierade mobilen och flyttade över allt innehåll till en gammal mobil här hemma. Sedan började jag läsa närmare i försäkringsvillkoren, där står det bland annat att man först ersätts med en mobil av samma märke och modell och sedan får en mobil som motsvarar de funktioner som mobilen hade innan skadan inträffade, denna punkten förvirrar mig något enormt med tanke på att de i butiken verkade säkra på att det var en ny mobil som skulle skickas ut. Utöver det har jag också läst om diverse fall med så kallade utbytesenheter, där dessa börjat krånglat tidigt och försäkringar/garantier inte täckt detta.

Det jag undrar är vad som egentligen gäller? - Jag är inte intresserad av dessa så kallade utbytesenheter utan antingen att skärmen repareras på denna mobil eller att en ny skickas ut. Något jag även frågade butikspersonalen om var en uppgradering så att säga, i samband med att jag köpte denna mobil var tanken egentligen den modell med fler gb. Denna fanns dock inte i lager då och eftersom den dåvarande mobilen skulle ge upp vilken sekund som helst varpå jag köpte denna. Enligt butikspersonalen skulle det inte vara några problem att lägga till de tusenlapparna för att få en ny mobil utskickad av den modell med mer lagringsutrymme, men det förbryllar mig att de kan vara så säkra på allt detta med tanke på vad som står i försäkringsvillkoren där det är långt ifrån garanterat att man ens får en ny mobil.

Om någon skulle kunna reda ut detta för mig så att jag vet vad som gäller skulle det vara guld värt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu