Amner

Kontant kort har glömt bort va ja har för nr till det.

5 inlägg i detta ämne

Jo, det var min tanke också, men det finns abonnemang som enbart är avsedda för datatrafik, jag har ett sånt för mobilt internet, och det tillåter inga telefonsamtal. Det fungerar inte ens i en vanlig mobiltelefon, jag har provat med en gammal telefon som jag tänkte använda som accesspunkt, men för kontantkortsvarianterna behövs ett nummer för att kunna ladda på mera surf antar jag. Sen kan det ju vara så att om kortet sitter i en utrustning som hela tiden skickar data, som åtelkameran, så kan saldot på kortet ha blivit helt tömt, och då går det kanske inte att provringa heller.

Har man tur kanske telefonen kan läsa av numret på SIM-kortet och t.ex. visa i Inställningar / System / Om Telefonen / / Status / Status för SIM-kort / Mitt telefonnummer (eller motsvarande). När jag tittar i min egen telefon så står det tyvärr "Okänt" för mitt vanliga SIM-kort dock.

Enda möjligheten tror jag är att ta ut SIM-kortet och skriva av det serienummer som står tryckt på kortet och kontakta Telia för att be dem leta upp kortet med serienumret som nyckel.

Är kortet tömt på pengar går det ju inte heller att ringa. Men det är annars enklaste sättet om man kan komma åt kortet. Annars är det som @Dan Altemyrsäger så att man får skriva upp numret på SIM-kortet (många små rackarns siffror...) och kontakta Telia. Eller registrera det på sitt personnummer. Såvitt jag minns är det "bara" de där siffrorna som krävs för att registrera ett Telia Refill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu