Bernt Göran Svensson

TV-bilden fryser

22 inlägg i detta ämne

Sedan en tid tillbaka fryser TV-bilden då och då. Vi brukar starta om box och router och då kommer bilden tillbaka en stund och se'n fryser den igen.Väldigt irriterande... I går t.ex frös den sex gånger  på ett par timmar. Kontakt med Telia resulterar bara i att de vill att man skall starta om all utrustning vilket vi gjort ett antal gånger, senast i dag med en fullständig fabriksåterställning av boxen vilket resulterade i ett par timmars Tv-tittande utan frysningar men för en stund se'n  var det dags igen...Suck! Jag har suttit i telefonkön till telia ett antal gånger  och även chattat med dem men inga lösningar ges annat än omstart av utrustning. Jag får väl kräva att de skickar ny utrustning och om de inte gör det så får jag väl  byta leverantör av bredbandstjänster.Är det möjligen någon i forumet som också drabbats av TV-bild som fryser och som har förslag på lösningar ?

Ja det kan bero på mycket och alla gemensamma orsaker mynnar ut i att du inte har tillräckligt med överföring fram till din box. Eftersom du inte över huvud taget beskriver vad du har för uppkoppling och sedan lokal utrustning och anslutning i hemmet går det inte hjälpa dig vidare. Återkom med det så kommer du få bättre hjälp. Beskriv i detalj vad du har, gärna med bilder och modellnummer och vad du provat och inte provat. 

Beklagar att jag gav otillräckliga uppgifter  . Vi har fiberuppkoppling och en wi-fi- router som heter: TG799VAC XTREAM och Telias inspeningsbara box med 500 GB hårddisk. Vi har provat i princip allt som rör omstart och återställning av all utrustning.Allt annat fungerar bra- datorer, wi-fi, playtjänster osv...men jag får väl ringa telia ytterligare en gång

och försöka få tag i någon mer kunnig tekniker än de senaste jag talat med...

Jag har problem med att bilden fryser! återkommande...haft så i flera år

jag har tillräcklig uppkoppling, jag har ett fungerande wifi, allt fungerar bra oftast....  MEN... på kvällar, nätter, helger så bara försvinner allt , ungefär som om telestationen gör en omstart. Just nu står allt kl 01.10 27/8-18. 

sen är det ju Felias tråkiga felanmälningssystem.. internet dör när kundtjänst är stängt.. då ska man logga in på telia.se!!!!! hur tänkte man då?? enda trösten är att man slipper 47 min i kö. jag är så trött på sån här ****, lös problemen!!

14 timmar sedan, rogeresset sade:

Jag har problem med att bilden fryser! återkommande...haft så i flera år

jag har tillräcklig uppkoppling, jag har ett fungerande wifi, allt fungerar bra oftast....  MEN... på kvällar, nätter, helger så bara försvinner allt , ungefär som om telestationen gör en omstart. Just nu står allt kl 01.10 27/8-18. 

sen är det ju Felias tråkiga felanmälningssystem.. internet dör när kundtjänst är stängt.. då ska man logga in på telia.se!!!!! hur tänkte man då?? enda trösten är att man slipper 47 min i kö. jag är så trött på sån här ****, lös problemen!!

Du har ju inte heller talat om hur du har kopplat din tvbox. Att wifi fungerar har ingen betydelse för din tvbox. Har du kopplat boxen direkt till mediaomvandlaren eller routern  via kabel eller kör du trådlöst? Det trådlösa till boxen är alltså ej samma som wifi. Fel som inträffar kl 1 på natten mellan söndag och måndag är troligen underhåll i stamnätet. 

Jag har exakt samma problem med frysningar kvällstid eventuellt ingen bild.

Både på den med tråd och den trådlösa, jag har haft så nu till och från i två veckor.

Det har fungerat bra i ett par år nu, är utrustningen sönder eller vad?

Kundtjänst öppettider verkar ha försämrats kraftigt, stängt när man är hemma, helt värdelöst.

Öppen fiber har jag, funderar starkt på att byta Tv leverantör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu