Kega

Hittar inte chatten.

9 inlägg i detta ämne

Ett sätt som jag efter mycket om och men förstod är att fejka ett fel och klicka sig vidare i felsökningskedjan och ange att det fortfarande är fel. Till slut ger algoritmen upp och erbjuder chatten. Mitt problem är att jag har problem med Telia Play och det finns ingen vettig felkedja för Telia Play att börja med. Chatt-supporten kunde inte lösa problemet så nu har jag ett ärende i gång. Så får vi se hur det slutar.

Längst upp på Telias hemsida finns en banner där det står "Kontakt" en bit till höger om Telia-loggan. Klicka på den. Klicka därefter på den ikon som motsvarar det ämne du vill chatta om. Därefter måste du välja kategori inom det ämnet. I de fall Telia erbjuder chatt som supportalternativ finns sedan en knapp för att starta chatten under de tider som chatten är öppen.

For vissa typer av frågor vill de att man försöker själv först, t.ex. Teknisk support, för att minska belastningen på chatten och undvika att behöva hantera problem som användaren lätt borde kunna lösa på själv, som att se till att strömmen är på och att alla sladdar sitter där de ska. Misslyckas felsökningen så kommer chattalternativet fram.

Börja förresten med att starta om och fabriksåterställa alla apparater innan du kontaktar någon form av support. 

50 minuter sedan, Kega sade:

På måndag har det gått 4 veckor efter det att jag anmälde mitt problem. Ingen har hört av sig. Märkligt att Telia inte är intresserad av att ha ett gott rykte. Att höra av sig inom rimlig tid tycker jag tillhör god ton.

Vilket sätt kontaktade du Telia på då? Detta är ett rent kund till kundforum utan Telia. Dom gånger jag behövt hjälp har jag gått via telia.se/kontakt och fått snabb hjälp t o m på långhelger. Dina problem kan vi kunder inte hjälpa dig med. Vi vet ju inte ens vad det gäller....

2 timmar sedan, Mats A sade:

Vilket sätt kontaktade du Telia på då? Detta är ett rent kund till kundforum utan Telia. Dom gånger jag behövt hjälp har jag gått via telia.se/kontakt och fått snabb hjälp t o m på långhelger. Dina problem kan vi kunder inte hjälpa dig med. Vi vet ju inte ens vad det gäller....

Jag pratade med dem på telefon och de gjorde ett ärende eftersom de inte kunde lösa problemet direkt och sa att någon skulle kontakta mig de närmaste dagarna. Fyra veckor kallar jag inte för de närmaste dagarna. Jag vet att det här är ett kundforum och ville bara berätta hur Telia beter sig.

Problemet är att jag inte kan se direkt via TeliaPlay de kanaler TV4 äger. Alla andra kanaler går bra. Det har aldrig fungerat. Jag har ominstallerat appar, har senaste version av IOS och det fungerar vare sig på iPad som iPhone. Det konstiga är att TV4-kanalerna går att se om jag väljer ”Starta från början”. Men direkt/live fungerar inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu