Jojojoja

omänsklig hantering vid bindningstid. Undermålig kundtjänst mot lojala kunder.

11 inlägg i detta ämne

Att de andra operatörerna inte har nån bindningstid innebär inte att man får den där dyra senaste modellen av mobiltelefon gratis som man tror att man får när man binder ett abonnemang. Man får i båda fallen köpa telefonen på avbetalning och enda skillnaden är att det är ett kreditföretag som skickar ut fakturan varje månad i stället för teleoperatören. Och jag tvivlar på att de visar mindre eller mer medmänsklighet när det gäller att någon inte fullföljt sin del av avtalet att betala hela skulden på telefonen.

I alla fall Telia brukar lämna en rabatt på totalpriset på telefonen ifall man binder sitt abonnemang samtidigt som man köper telefonen, så då får man i alla fall något för att man binder abonnemanget.

Jo det var precis det jag menade.

Ta t.ex. Telenor, här är ett citat från deras hemsida, inte riktigt helt ordagrant dock:

"Nu har vi slopat bindningstiden. Men di kan fortfarande köpa en mobiltelefon hos oss med 24 månaders avbetalning."

Visst slipper man bindningstid på abonnemanget, men man är fortfarande bunden till avbetalningsavtalet på 24 månader, och såvida Telenor inte accepterar att man lämnar tillbaka telefonen om man inte har råd att betala den, vilket jag betvivlar, så får man snällt betala. Eller dra på sig inkasso. Det gäller att tänka sig för.

23 timmar sedan, Asawid sade:

I allmänhet har man, även hos Telia, bara bindningstid om man tar ut någon form av utrustning med rabatt eller någon introduktionsrabatt. Det går i princip alltid att teckan avtal utan bindningstid även hos Telia. Man får helt enkelt själv ha lite koll på vad man tecknar. 

Det stämmer, det stämmer också att man får gärna bindningstid lättare om man vill dra ned på kostnader.....

On 2018-09-10 at 11:48, Dan Altemyr sade:

Att de andra operatörerna inte har nån bindningstid innebär inte att man får den där dyra senaste modellen av mobiltelefon gratis som man tror att man får när man binder ett abonnemang. Man får i båda fallen köpa telefonen på avbetalning och enda skillnaden är att det är ett kreditföretag som skickar ut fakturan varje månad i stället för teleoperatören. Och jag tvivlar på att de visar mindre eller mer medmänsklighet när det gäller att någon inte fullföljt sin del av 

On 2018-09-10 at 15:23, Dan Altemyr sade:

Jo det var precis det jag menade.

Ta t.ex. Telenor, här är ett citat från deras hemsida, inte riktigt helt ordagrant dock:

"Nu har vi slopat bindningstiden. Men di kan fortfarande köpa en mobiltelefon hos oss med 24 månaders avbetalning."

Visst slipper man bindningstid på abonnemanget, men man är fortfarande bunden till avbetalningsavtalet på 24 månader, och såvida Telenor inte accepterar att man lämnar tillbaka telefonen om man inte har råd att betala den, vilket jag betvivlar, så får man snällt betala. Eller dra på sig inkasso. Det gäller att tänka sig för.

2 timmar sedan, Emm99 sade:

Eller är ni teliarobotar?

Och om det är så lätt kan väl ni ta över mina abonnemang. Som kämpar för att få ihop det. 

Då ni tycker det är nemas problemas. Och har råd att sitta och säga det . 

2 timmar sedan, Emm99 sade:

VIlket syns i era svar. Ni är team telia. 

Du svingar slag rejält runt dig. Jag är definitivt inte Team Telia eller någon Teliarobot. Jag vet precis hur det är att ha det riktigt tufft ställt. Därför är jag noga med vad jag tecknar för avtal. Jag har inte någon värstingmobil köpt på avbetalning eller med rabatt från någn operatör. Jag har inte ens Telia som mobiloperatör eftersom jag tycker de är på tok för dyra. Jag tänker helt enkelt efter före. Jag beklagar din situation men sitt inte och kalla oss andra för det ena eller andra utan att veta något om oss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu