Kaj Schnipper

Kundvård

3 inlägg i detta ämne

Samtliga mobiloperatörer jagar ständigt nya abonnenter. Det verkar dock som om alla operatörer är fullständigt ointresserade av att vårda redan befintliga kunder. De säljskolor jag i mitt liv deltagit i har propagerat för att det alltid är lättare att behålla en redan befintlig kund än att skapa en ny. Jag har i mer än 20 år varit kontantkortskund hos Telia, varför? Jo Telia har alltid haft den bästa täckningsgraden i landet. Nu börjar de andra operatörerna hinna ikapp. Jag skaffade min första smartphone för några månader sedan. Jag skaffade också ett nytt abonnemang hos en annan operatör som givetvis var prismässigt förmånligare. Eftersom jag kan ha 2 SIM-kort i telefonen behöll jag mitt Telia kontantkort eftersom numret är väl inarbetat. Jag kommer en gång om året tanka Telia Refill med minimisumman för att hålla det vid liv.  Jag har flera gånger föreslagit Telia att vårda sina trogna kunder genom att efter 10 år ge dem t.ex. en 100 lapp på kontantkortet att ringa för, efter 25 år som kund en 500 lapp att ringa för, det kostar i praktiken Telia väldigt lite men visar att Telia bryr sig om sina trogna kunder. Men tyvärr har jag aldrig fått någon respons och Nu missar Telia mig som kund....jag är enbart en belastning i deras nät eftersom jag enbart mottager samtal och sms via deras nät.

jag förstår Dig, funderar på något liknande själv

Men Telia har redan lite erbjudanden till vissa kunder:

Citat

Självklart ska du tjäna på att vara kund hos oss. Ju fler tjänster du samlar, desto fler förmåner får du. Vi kallar det Telia Life. När du väljer både mobilabonnemang och bredband bjuder vi på ett mobilt bredband med 20 GB surf/mån. 

provade boxer för att få ner kostnader tv-bredband-telefon (tror det var 400:-/mån), men efter en månad och inget funkade bra (telefon fick de inte igång över huvud taget) så valde jag Telia igen - mycket dyrare men allt funkade från första dagen

2 timmar sedan, Kaj Schnipper sade:

Jag kommer en gång om året tanka Telia Refill med minimisumman för att hålla det vid liv. 

Bara så du vet: Du behöver ALDRIG fylla på ditt kort så länge du har pengar kvar på det. Det enda du behöver göra är att göra något som kostar något en gång om året (t.ex. skicka ett SMS) så förlängs giltighetstiden med ett år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu