Ninna Johansson

Hos Telia har Kunden alltid Fel

5 inlägg i detta ämne

I Fredags ringde jag kundtjänsten angående en faktura  som för flera månader sen var MAKULERAD  men på något sätt fick min

vän varje månad igen i sitt brevlåda , hon brukar ringa varje månad och få besked att man skulle ta bort den från databasen ,  så här  ser ut fakturan

1 kr   för vissa justeringar från en viss period

49 kr   faktura avgiften 

50  kr  total 

I fredags förklarade jag för 4 olika anställda i Faktura avdelningen , att fakturan var  redan makulerad , men att vi fick den ändå varje månad

och bad dem att åtgärda felet , en av dem sa " jag ser att den är krediterad " när hon inte kunde hjälpa mig skickade mig till en annan som hade mer befogenheter , men han kunde inte lösa problemen heller , då pendlade jag från  medarbetare till medarbetare , och var tvungen att förklara allt från

början , jag förklarade på alla möjliga sätt , att problemen var inte 1 kr , utan faktura avgiften  på 49 Kr  , och varför dem satt inte den summa i den ordinarie faktura .

Jag bryter på svenska men det verkar som dem fick näring på jävlas med mig , dem hade ingen stolthet över sitt yrke , Jag frågar nu Telia vem kan

åtgärda alla fel som era system orsakar ?  

1 plus 1 blir alltid 2 , det spelar ingen roll om jag stammar , det spela ingen roll om jag pratar kinesiska , eller kommer från rymden , det kallas 

SUNT FÖRNUFT  och det verkar lysas från sitt frånvaro i TELIAS KORRIDORERNA 

20 minuter sedan, bsj sade:

Om du ska fråga Telia ska du INTE använda dig av det här kund till kundforumet, utan de kontaktvägar som finns och de är Kontakta oss, telefon eller deras Facebooksida

Om du läser ordentlig min inlägg kommer du att se att jag har kontaktad dem i fredags till den avdelningen som är ämnat i sådana frågor , att jag frågar Telia i detta forum är bara för att det ska vara till allas kännedom hur oresonliga svar jag kommer att få , jag antar att i detta forum finns många missnöjda kunder som var tvungna att betala felaktiga fakturor , bland dem finns pensionärer , studenter , arbetslösa deras gemensamma faktor är bara fattigdomen , låt Telia försvara sig själv 

7 timmar sedan, Ninna Johansson sade:

Om du läser ordentlig min inlägg kommer du att se att jag har kontaktad dem i fredags till den avdelningen som är ämnat i sådana frågor , att jag frågar Telia i detta forum är bara för att det ska vara till allas kännedom hur oresonliga svar jag kommer att få , jag antar att i detta forum finns många missnöjda kunder som var tvungna att betala felaktiga fakturor , bland dem finns pensionärer , studenter , arbetslösa deras gemensamma faktor är bara fattigdomen , låt Telia försvara sig själv 

Jag läste ditt inlägg, och du skriver själv  Jag frågar nu Telia vem kan åtgärda alla fel som era system orsakar ?

Det tolkar jag som att du vänder dig till Telia och forumet är inte en kontaktväg till Telia.

Det är ytterst sällsynt att Telia svarar i detta forum, som är till för att vi kunder ska kunna hjälpa varandra med tips precis som det står i den inledande texten. De få gånger som de har svarat har det varit med uppmaningen att använda de kontaktvägar som de har så jag tror inte att du kan förvänta dig att de kommer att svara..Precis som mrknowitall skriver så har du missförstått forumets syfte, det är till för att vi kunder ska kunna ge tips och råd till varandra.

Jag har varit Teliakund sedan jag flyttade hemifrån för c:a 46 år sedan och kan inte påminna mig att jag har haft något problem som inte gått att lösa,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu