Tord Lind

Otillgänglighet

3 inlägg i detta ämne

Undertexter (199) är under all kritik för Telia! Det har hänt flera gånger. Nu senast igår (12/10) fungerade inte 199 på våra vanligaste kanaler (SVT TV4 och 5 för att ta några exempel). Jag var tvungen att mata fram varje textmening genom att köra 200 till 199 och åter 200 till 199. Om jag inte gör det så kommer ingen ny text upp. Jag har felanmält och svaret blev att det skulle avhjälpas senast den 17 oktober kl 00.00. Varför ska vi döva/hörselskadade licensbetalare utsättas för denna otillgänglighet från ett så stort företag som Telia? Vi har ingen möjlighet att byta från Telias monopolfibernätverk på vårt område heller. Möjligen till en annan bredbandslösning för onödiga merkostnader. 

En dålig räddning har varit att kika på SVT play i mobilen där undertexterna fungerade. Rätt så ansträngande för äldre att glo på små mobiler på bekostnad av familjär harmoni. 

Supporten och kundtjänst är tydligen stängd på helgerna - ytterligare en otillgänglighetsanmärkning för Telia. 

Vänligen

Tord

Ja Tv-boxen har ingenting med textningen att göra då allt är serverbaserat. Jag skulle rekommendera att kontakta Telia och höra vad som händer med felanmälan, om den är klarskriven eller om den fortfarande är pågående.Så vitt jag vet sätter inte Telia en senast klartid, utan en beräknad klartid. Det vore svårt för ett företag att lova en avhjälpningstid då oförutsedda saker kan inträffa. 

Telia har öppet 9-17 på helger. Du kan kontakta dem via hemsidan. Följ deras felsökningsstöd på www.telia.se/fixa (även om du inte hittar ett relevant alternativ) så kommer du få möjlighet att chatta eller bli uppringd. Det är bara deras telefoningång som inte är öppen.

Lycka till :)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu