Anders Elfvén

Telia..... Fri social media?

3 inlägg i detta ämne

Efter dagens besked att Telia måste censurera surfandet kan ni inte längre använda sloganen "Fri social media i Europa‎" eftersom detta är vilseledande marknadsföring.

Om ni inte tar bort denna slogan kommer jag att anmäla detta, dessutom kommer jag att se mig om efter annan bredbandsleverantör trots att jag varit en mycket nöjd kund sedan ca:7-8 år.

Är mycket besviken på detta, att ett halvstatligt bolag rättar mun efter marknad trodde jag inte förekom i vår fria demokrati.....

Förutom det uppenbara, att du verkar tro att du vänder dig till Telia när du i själva verket vänder dig till andra användare är ditt inlägg oklart.

Jag kan inte låta bli att fundera över vad du är upprörd över. Telia ska inte censurera någon surfande ett dugg mer än de gjort tidigare. På sätt och vis tvärtom. Med den "fria surf på sociala medier" som Telia erbjöd styrde man genom detta trafiken mot ett antal sidor genom att gynna dessa framför andra (i och med att surfen diut var fri). Detta är inte tillåtet. Därför måste Telia upphöra med det. Telia måste förstås, även om man försökt slinka undan, rätta sig efter lagen precis som alla andra. Är det det du är besviken över? Att man inte längre får ha fri surf på sociala medier, eller är det att man inte slutat med det snart nog?

Självklart måste man, den dag man verkligen upphör med fri surf sluta marknadsföra den, men jag tror inte den dagen infallit än. Jag kanske har missat något, men jag hittar inte något särskilt om detta idag (eller igår), utan det färskaste jag hittar är från 28/9. Länka gärna till vad det är du menar med "dagens besked". Det fanns vä'l en instans kvar för Telia att försöka med, men kanske man gått på pumpen även där fast jag inte sett något om det i nyheterna. 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu