Icmeler18

Inloggningskod för två tv apparater fungerar ej

4 inlägg i detta ämne

14 minuter sedan, Icmeler18 sade:

Vi har fått ny router och kan tyvärr inte använda båda tv apparaterna samtidigt. En tv går att starta men när vi sätter på den andra får vi besked att inloggningskod redan används av annan tvapparat. Har fungerat med tidigare router. Någon som vet varför? 

Två digitalboxar kräver ju två abonnemang och koderna finns under abonnemang på ”Mitt Telia” om man loggar in på telia.se

Nej vi har haft det att fungera så här i två år. Bara ett abonnemang. Finns bara en identifikationskod och kontrollkod på Telia. Har suttit i kontakt med Telia i em och då hjälpte supporten mig och sa inget om två koder. Men nu får man växla mellan apparaterna. Vi har alltid kunnat ha båda tv på och välja olika kanaler. Det enda är att vi kan bara se hyrda filmer på den apparat som kallas nr 1.

Det "ska" inte fungera med samma kod i två boxar, så det måste ha varit något fel som gjort att det ändå har fungerat. Om inte supporten tänkt på detta så hade de antingen inte blivit korrekt informerade om läget eller så hade de en dålig dag. Det kanske fungerar om man inte använder mer än en box i taget. En möjlig förklaring kan vara att den ena boxen gått på nån annans abonnemang.

Jag har två TV-apparater med varsin box som naturligtvis har olika koder. Vid ett tillfälle skaffade jag en ny box med hårddisk, och flyttade då den gamla boxen till den andra TV:n eftersom det var en lite modernare modell på den boxen än den som satt där och det var faktiskt lite knepigt att göra sig av med den gamla koden i den boxen, och koderna gick inte att använda förrän man tagit bort dem från den andra boxen. Man var dessutom tvungen att "logga ut" och ta bort koderna även från den box som inte längre skulle användas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu