Erland Ahlén

Två mobiler, ett abonnemang, två SIM-kort.

4 inlägg i detta ämne

Hejsan. Undrar om det går att använda båda mina mobiler om den ena är avstängd. När jag tog mitt abonnemang så hade jag en Samsung, men jag fick även en helt ny HUAWEI  Jag har aldrig vågat sätta i det nya SIK-kortet i den med risk för att jag inte skall kunna använda min Samsung mera, det vore synd då den funkar utmärkt fortfarande.

Jag är ganska nyfiken på hur den nya HUAWEI funkar. Är det således omöjligt att ha båda aktiva(men den ena avstängd) på samma telefonnummer. (bara använda en i taget)

Kunde inte motstå frestelsen att i samband med abonnemanget 129:-mån. o fria samtal ta emot denna HUAWEI. Skriver inte mer just nu med riska att jag endast rör till det hela.

SAMMANFATTNING: 2 mobiler. 2 SIM-kort. Samma telefonnummer. 1 utav dessa avstängd då den andra är i bruk.

Du kan bara ha ett SIM-kort knutet till ditt Telianummer. Men du kan flytta det mellan mobilerna om du vill förutsatt att kortet är i rätt storlek (har du ett SIM-kort med en del år på nacken kan det vara för stort för Huawei, men sedan några år tillbaka har man fått SIM-kort som man kunnat bryta ur olika storlekar ur).

Har du trådlöst nätverk hemma (eller någon annanstans kan du koppla upp Huawei emot det och leka med den - förlåt, undersöka den menar jag.

18 timmar sedan, Asawid sade:

Du kan bara ha ett SIM-kort knutet till ditt Telianummer. Men du kan flytta det mellan mobilerna om du vill förutsatt att kortet är i rätt storlek (har du ett SIM-kort med en del år på nacken kan det vara för stort för Huawei, men sedan några år tillbaka har man fått SIM-kort som man kunnat bryta ur olika storlekar ur).

Har du trådlöst nätverk hemma (eller någon annanstans kan du koppla upp Huawei emot det och leka med den - förlåt, undersöka den menar jag.

Hej Asawid, Tack för svar. Då skall jag kolla om mitt SIM-kort passar i båda enheterna. Helt klart har du ju rätt, eftersom ingen kan veta vilket fabrikat av telefon jag använder.

Hälsningar/Erland

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu