Jazzedblues55

WWW.ODIBO.SE blockerad av TELIA ?

8 inlägg i detta ämne

Jag har sedan ett par månader tillbaka inte kunnat gå till min domain/mail leverantörs hemsida(or) på adressen www.odibo.se när jag kör via min ADSL router från Telia (via WiFi). Gäller flera datorer samt mobiler i vårt hushåll. Får time out. Kör man tracert mot adressen så blir det en ****** massa hopp ocg till slut time out. Om man däremot kopplar bort WiFi på telefonen och kör via mobila nätet fungerar det. Supporten på Telia är ju som den är. Nån som har ADSL modem och kan kolla om det fungerar för er att få upp sidan www.odibo.se ? 

Det kan ju eventuellt vara så att Telias DNS-cache har blivit korrupt, eller att det ligger nån annan DNS-slav på vägen som cachar fel adress, eller att odibo nyligen bytt nätleverantör och deras IP-adress därför har ändrats, och det har ännu inte propagerats ut till alla DNS-servrar.

Slå upp den önskade adressen på t.ex. http://www.kloth.net/services/nslookup.php, den blir i det här fallet  85.92.89.110,och ange den i adressfältet i webbläsaren och se om det går bättre.

Eftersom en av många funktioner i TG799vn är att den faktiskt agerar router också är det rimligt att anta att den har en egen DNS-cache, som för just Jazzedblue's router på något sätt antingen är korrupt eller osynkad. Första åtgärden att prova borde därför vara en omstart av den, eller till och med en fabriksåterställning. Det är för övrigt vad jag gissar att Teliasupporten skulle föreslå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu