Hans Izraelson

Ständig cirkus och inkompatibla chefer.

15 inlägg i detta ämne

Jag är inte förvånad att det inte bara är Telia-anställda som ignorerar eller rentav inte kan eller vill läsa innantill.
Jag brukar vägra att upprepa. Men är det inte rätt självklart att jag ville dokumentera det som hänt och valde detta forum därför att det inte betyder mer jobb för mig att skriva texten här eller var som helst, tex bara i Word. 
Bonusen är att jag då får berätta för er vad som hänt. Samt att det finns kanske en liten chans att det kan nå en chefsperson på något sätt.
Detta var en upprepning fast med andra ord.
När jag haft så stora problem under eller efter de perioder jag haft abonnemang och sen nu senast, kunde ha åkt på pumpen rejält genom att lita på vad Telia lovar och upptäcka felet efter att jag köpt ett hus. Fast bredband av något slag är jag helt beroende av.
Då är det väl klart att jag måste dra vissa slutsatser och vill berätta.
Tack @Asawid

Det finns givetvis positiva saker med Telia och då tänker jag på delar av utbudet och viss hårdvara-firmware Telia valt.
Men får man problem så kan det bli långrandigt och nästan hopplöst.
Personalproblemen är de samma inom Halebop.
Jag har helt sluppit dessa konstigheter hos andra operatörer men ska inte nämna vilka då jag inte kollat upp ifall det anses legitimt i forumet.

Någon chef har fortfarande inte hört av sig trots två påminnelser via kundtjänst.
så vad hjälper det att gå "rätt väg" och enda vägen?

En liten fundering angående formuleringen på detta forumets första sida, "Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder.", och diskussionen om vissa teliachefers oförmåga att kunna läsa innantill... Jag tolkar det snarare som att det borde handla mera om utbyte av erfarenheter och kunskapsförmedling än att forumet ska vara nån sorts klagomur.

4 timmar sedan, Dan Altemyr sade:

Jag tolkar det snarare som att det borde handla mera om utbyte av erfarenheter och kunskapsförmedling än att forumet ska vara nån sorts klagomur.

Håller med. Men detta utbyte av erfarenheter kan ju också faktiskt innebära klagomål när man vill berätta hur tokigt det kan gå till. Som i denna tråd där det handlar om att man får helt felaktig information i en, för frågeställaren, viktig fråga. Det finns betydligt "värre" trådar i stor mängd här i forumet där just den diskussionen om klagomur kontra erfarenhetsutbyte skulle vara mer motiverad. T.ex. alla de trådar där trådstartaren, till skillnad mot i denna tråden, tycks tro sig prata med Telia. Men visst vore det kul om forumet användes mer till att byta tips med varann, men det är nog i nuläget bara en dröm.

(Det är också i just denna tråd flera ganska dryga inlägg som inte tillför något utan snarare tyder på att man inte riktigt tagit till sig startinlägget utan läst in något i det som faktiskt inte finns där. Trist tycker jag, men det är en annan historia.)

Jag vet sen många år hur svenskar fungerar i forum och det finns en benämning på de som inte diskuterar i sak utan bespetsar sig på trådstartare, gärna personligt. 
Har modererat forum för ca 15 år sen både svensk och engelskspråkiga. De senare var långt trevligare och ämnet var samma.
Fortfarande märkligt hur dålig läsförståelsen är och hur vansinnigt sugna vissa är på att klaga på seriösa inlägg i stället för att tillföra något vettigt.
Jag har slumpmässigt läst några inlägg i forumet och de innehöll ideer om hur Telia "borde" göra i olika frågor.
Varför inte söka upp de inläggen och komma med klagomål på innehållet.
Tex ämnet efter det här.
Betr kontaktvägar har jag flera gånger använt de som finns, chat, support, samt den oftast imbecilla kundtjänsten per telefon (så snart frågan överstiger tolvårings förstånd)

Tre gånger lovats kontakt med chef, inget resultat. samma sak som för dels ca 10 år sen och dels ca två år sen.
Har spelat in samtal och går vidare till en myndighet inom kort.

Det är glädjande att det iaf trädde fram en seriös läsare här som förstår att det kan vara värdefullt att veta hur låg pålitlighet Telia i vissa fall besitter i vissa viktiga ärenden. För övriga behövs egna rejäla erfarenheter och kanske svåra följdskador för att förstå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu