OveC

Telia Sense - funktionsutveckling

7 inlägg i detta ämne

Jag har en Telia Sense men saknar ett par funktioner.

Vore glad om fler uttrycker här nedan vilka funktioner som rimligen kan erbjudas i kommande versioner.

Här är mina:

1. Möjlighet att visa kartspår/körlogg per dygn så att man kan se hela trippen i ett på kartan. Nu ser man bara delsträcka vilket är mindre bra om man kör långt och stannat för fika/tanka etc.

2. Möjlighet att själv sätta tidsgräns för när appen/loggen påbörjar ny resa. Jag gillar inte att det blir en ny resa bara för att man stannat på en parkering och tagit ett samtal, eller stannat för att tanka.

3. Möjlighet att exportera körlogg med gps-koord till .GPX-fil för senare import i karta

Detta är väl ett alldeles lysande sätt att använda forumet?! Att bolla tankar, användare emellan. Naturligtvis bör det i något skede lämnas över till Telia, men det finns väl inte något bättre forum för själva diskussionen och utbytet av idéer. Hoppas fler kommer och deltar i diskussionen!

(Själv har jag ännu inte Telia Sense, men följer med spänning eventuell utveckling för att möjligen hoppa på i ett senare skede. Så jag har inget att bidra med i sakfrågan.

22 minuter sedan, OveC sade:

På vilket sätt är detta inte Telia, om det ligger under Telia.se och har Telias inloggning?

Det är inte en kontaktväg till Telia. Man kan inte räkna med att någon Telia-anställd läser här, även om det naturligtvis förekommer. Det är alltså ett forum där Telias kunder kan diskutera sinsemellan. Vilket jag uppfattade att du uppmanade till med din mening. Ska synlunkter som framförs här komma till Telias kännedom behöver de sammanställas och skickas någon av de kontaktvägar som finns under "Kontakta oss". Men det är ju absolut möjligt!

7 timmar sedan, OveC sade:

Vore glad om fler uttrycker här nedan vilka funktioner som rimligen kan erbjudas i kommande versioner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu