elisek

Hjälp oss med Telias nya forum!

36 inlägg i detta ämne

22 timmar sedan, Anaesthisia sade:

Ja, en varning när man försöker skriva i en gammal tråd är nog inte så dumt.

A

Bra idé! Vi försöker hjälpa till med detta från utvecklingshållet. 

23 timmar sedan, Anaesthisia sade:

Kanske borde indexeringen väga in att en tråd är gammal när den rangordnar sökträffarna.

22 timmar sedan, Max Wik sade:

Tror vi håller på att trixa med indexeringen också. 

Yes, det stämmer. Som jag skrev i föregående inlägg så kommer *allt* att byggas om - även sökmotor och tillhörande indexering. Bra att ni påpekar den här aspekten dock! Jag noterar denna. 

On ‎2018‎-‎11‎-‎09 at 11:10, elisek sade:

Vad vill ni se hända med forumet? Vad vill ni inte se? Är det något ni upplever som jobbigt idag?

Några mål vårt team har med ändringen:
   • Att göra det tydligare att forumet inte är en kontaktväg till vår kundtjänst.

För min del är det allra viktigaste att användare fattar att forumet INTE är en kontaktväg till Telia. Det fascinerar mig att några håller ut och fortsätter att upplysa om forumets syfte.

Forumet bygger på att det finns intresserade som engagerar sig och besvarar frågor. Som det fungerat de senaste åren är det inte speciellt inspirerande att "hänga här". Och med ett tydligt syfte skulle det förmodligen sprida sig att forumet är ett ställe där man kan få hjälp med det ena och det andra, med diverse frågor som inte hör hemma i kundsupporten. (Fast det är ju också okej att ställa frågor om sådant som annars hör till kundsupporten.)

Det är okej att också moderatorer besvarar frågor bara forumets syfte är tydligt, annars blir det smått förvirrande vad som gäller. Och som någon redan kommenterat, önskar Telia feedback är det viktigt att den uppmärksammas, och att det på något sätt framgår att den nått fram. Såvida det inte bara handlar om t ex en "förslagslåda".

Så undrar jag över hur mycket forumet egentligen modereras. Med så många inlägg och trådar som vänder sig till Telia borde väl moderatorerna vara mer synliga och förklara vad som gäller (i alla fall när inte andra användare är snabba att förklara ^_^).

Tycker i alla fall att Telia har högt i tak här i forumet (eller så modereras det inte :unsure:). Men det är tröttsamt med alla som vill "skriva av sig"/"klaga på Telia", att de gör det under ett ämne som deras problem i grunden handlar om när klagomålen egentligen handlar om kundsupporten. Det bidrar också till att de "hjälpsamma" i forumet kanske tröttnar. Klart att trådar kan hamna fel, men när den typen av ärenden så ofta hamnar under fel ämnen fungerar det ju inte att välja att läsa de ämnen som intresserar en.

Några kommentarer från en numera lågaktiv forumdeltagare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu