Erik_B

Blockera utländska nummer

2 inlägg i detta ämne

Utländska blufföretag ringer till mig flera gånger om dagen. Ni vet vilka jag pratar om.
Telia måste ta ansvar för sina kunder och erbjuda möjligheten att blockera skumma telefonsamtal från andra sidan jordklotet.
Telefoni är inte vad det var för 10-20 år sedan och nya tider kräver nya lösningar. Resten av mina kommunikationskanaler har spam-filter, varför inte telefonen?

Jag känner ingen i Mali, Somalia, Indonesien eller Indien och kan med god säkerhet säga att jag aldrig skulle svara på ett telefonsamtal därifrån.

Jag skulle också kunna tänka mig betala för en tjänst som låter mig blockera alla utländska samtal. Varför inte!?

Om det är frågan om en Android mobil finns det appar som kan fixa detta åt dig. Många använder Truecaller, men den gilla inte jag. Jag använder sedan en tid tillbaka en app som heter NoPhoneSpam. Lyckas inte hitta den nu på Google, men det finns andra appar med liknande funktion där man kan använda wildcards och blockera t.ex. +2* så blockeras alla nummer som börjar så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu