Alexander Lagerin

mittkontorsnummer

3 inlägg i detta ämne

Hej

Jag fick ett sms meddelande ifrån er angående att komplett 4 GB upphör och att det från och med 8 dec övergår till 6 GB med ett pris av 339/mån.

Därefter får jag ett mail ifrån er där ni tackar för min beställning av Telia mitt Hemnummer???? Vad är det här? Jag har inte beställt något ifrån er!!

Vill ha en förklaring till detta sms snarast!

Med vänlig hälsning Alexander Lagerin

Det verkar faktiskt som att Telia nyligen gjort en översyn av sina abonnemang och framför allt storleken på surfmängden per månad för att fortfarande vara konkurrenskraftiga jämfört med andra leverantörer, som i en del fall erbjuder flera gånger större surfmängd jämfört med Telia för samma månadskostnad. Nu finns det förvisso andra kvaliteter än surfmängden som avgör vilken operatör man väljer, t.ex. täckning och tillgänglighet hos Kundtjänst och att det är ett företag som inte beter sig bedrägligt. (Skräckexempel: Blufföretaget Tele15 som via telemarketing lurar pensionärer som äger skog att teckna dyra företagsabonnemang med 3 års bindning och som inte går att ångra eftersom det är företagsabonnemang. Deras kundtjänst är öppen måndag till torsdag mellan 10 och 16 och med en timmes lunchstängt, och förmodligen bara en person som svarar, eftersom medelkötiden ligger på ca en timme. Hade jag varit företagare så hade jag nog haft högre krav på tillgänglighet hos en kundtjänst, småföretagare brukar ofta få jobba både kvällar och nätter och även fredagar och helger för att få ihop pengar så att det räcker till att betala teleräkningen)

Jag blev förresten själv positivt överraskad när min telefon nyligen varnade för att jag började närma mig taket på min månadssurfmängd gick in på mina sidor på Telia och då upptäckte att min månadssurfmängd plötsligt var dubbelt så stor som förut, och senare fick jag ett SMS från Telia som berättade samma sak. Jag antar att "Telia Mitt Hemnummer" är en tilläggstjänst som ingår i det uppfräschade abonnemanget och att den sannolikt är kostnadsfri. Jag känner dock inte igen det namnet på en tjänst och hittar ingen sådan tjänst i tilläggsutbudet på Telias produktsidor. Däremot finns "Telia Mitt Favoritnummer" som är en tilläggstjänst som ingår kostnadsfritt i mitt abonnemang.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu