Daniela cabrera

Se på tv med smart tv utan box

9 inlägg i detta ämne

2 timmar sedan, Mats A sade:

Moderna TV brukar kunna ta in ”skogskanalerna” (1, 2, 4, 6, barnkanalen, svt24, kunskapskanalen) med bara en bordsantenn men vill du ha nåt roligare än så så krävs abonnemang och box tror jag...

Så med andra ord kan man inte titta på kanalpaketet man har från Telia på tv bara utan måste fortsätta ha boxen. Har jag förstått rätt? :-)

2 timmar sedan, Daniela cabrera sade:

Så med andra ord kan man inte titta på kanalpaketet man har från Telia på tv bara utan måste fortsätta ha boxen. Har jag förstått rätt? :-)

Har du Tv från Telia ingår utbudet i Telia Play. Alltså, har du en Chromecast/Apple-Tv kan du alltså se Telia tv-paket utan Tv-boxen. Förstår att det kanske inte är det du söker efter, men bara för att förtydliga.

Det finns faktiskt en avsomnad app till Samsungs tvapparater, som bara kom till betaläge. Vad jag hört så fungerar den fortfarande. Den ska då kunna ersätta en tvbox, åtminstone för rent tvtittande, inga playtjänster. Försök hitta den på nätet. En box är nog klart bättre nu för tiden eftersom man kan styra både tv och box med samma fjärr numera, och därför slutade man med appen. 

Det finns en del "smarta" TV-apparater som är Android-baserade. Jag har dock ingen sådan, och vet inte riktigt hur de fungerar, men rent teoretiskt borde det vara möjligt att installera android-appen Telia Play på en sån TV.

Det finns några andra operatörer (COMHEM t.ex.) som kan integrera sin box med TV:n genom att man får ett kort som man sätter in i TV:n (CA-modul), men jag tror inte Telia har nån sån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu