Riggan

Mobil Wifi router

4 inlägg i detta ämne

Jag har fått hem en Huawei vit mobil Wifi router som laddats från start med 50GB. Så simkortet satt i. Men batteriet har jag själv satt i. Laddade upp den. Fick en Qvickstart anvisning med. Det funkade inte alls. Varken jag eller sonen lyckades med att komma åt att börja använda routern. Åkte till Telia, de kunde inte heller utan fick ringa teknisk support. Hur ska då vi kunder klara detta??? Men efter 40 minuter fick killen igång det.....Men jag var inte direkt populär.....

Nu vill jag även kunna se saldot på hur mycket GB som är kvar. Var kan jag hitta det. Tycker det borde ligga på mina sidor tillsammans med andra abonnemang och kontantkort. Någon som vet var jag kan hitta det. Hade bara 125 personer i kön före mig när jag skulle ringa Telia.

 

Jag hade en E5776, men den blev helt plötsligt jättevarmt så jag stängde av den. Sedan gick den inte att starta. Annars var den enkel. Installerade den helt själv för ca 6 år sedan.

Nu fick jag en Huawei E5573, den är mycket billigare......och obegriplig. Det satt ett simkort redan i den med 50 Bg på ett kontantkort. Men jag hittar inte var jag ska komma åt hur mycket det är efter att ha provsurfat. Kan ju vara bra att veta. När detta tagit slut har jag ett annat simkort med 100 GB på 😉😉

När inte ens Telia killen i butiken kunde det så berodde det inte på mig i alla fall trots mina 74 år 😀😀. Han fick ju själv ringa för att klara det. Hur ska då vi vanliga kunna det....

Det modemet ska normalt sett inte vara särskilt besvärligt att installera. (Jag har ett själv) Det brukar sköta sig helt själv. Gissningsvis var det något med aktiveringen av det förinstallerade SIM-kortet som ställde till det

För att det ska synas inne bland övriga abonnemang/kontantkort måste det vara registrerat på dig. För att registrera det på dig behövs numret på SIM-kortet. Alltså de små siffrorna som står på SIM-kortet. Det står också på det större kort som SIM-kortet satt i från början om du fick med detta.

Om du har Huaweis app (tror det är Hi-Link som används mot det modemet) kan du logga in på modemet när mobilen är ansluten till det, eller så kan du logga in på modemet admin-sida från en dator som är ansluten till det och skicka en saldoförfrågan med SMS till 4466. Jag har för mig att man kan skriva SALDO så kommer det tillbaka ett svar där även surfmängden står. 

 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu