Karin Söder

Från Ipad till tv

6 inlägg i detta ämne

Hade det varit en Android-surfplatta så skulle jag direkt rekommenderat en ChromeCast, det är den absolut enklaste lösningen. Jag tror att det kan gå lika bra från en iPad, men jag har inte provat så jag törs inte garantera det. Möjligen att Apple TV annars har nån liknande funktion att erbjuda, men det känner jag inte heller till nåt om. Det gick i alla fall inte med Telia Play på en Android-mobil till Apple TV.

Såvitt jag känner till så går det inte att koppla ihop platta och TV med kabel, men det kanske nån som är mer hemma på Apple kan informera om. Jag hade för länge sen en mobiltelefon med TV-utgång via en särskild USB-liknande kontakt och en speciell kabel, men jag tror att mobiltillverkarna har slutat med sånt. Det är enklare med trådlösa alternativ.

Åtminstone för iPad med 30-pinnarskontakt fanns det möjlighet att koppla in en tv med adapter till hdmi, och när jag lite snabbt söker tycks det finnas gott om adaptrar för lightning till hdmi.

Huruvida det fungerar att skicka bilden vidare till en extern skärm kan dock påverkas av diverse saker som hdcp, varför man bör söka svar hos någon som försökt.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu