Anton Andrén

Tappar uppkopplingen korta intervaller med jämna mellanrum

15 inlägg i detta ämne

Tjenare! 
Skulle behöva lite hjälp från er, har uppstått något nytt problem senaste veckan. Har fiber 100/100 med netgear router och har inte haft något problem alls förut, men nu börjar jag tappa uppkopplingen allt från 10 sekunder till en minut men jämna mellanrum. Ibland tappar jag det varje minut, ibland varje timme, ingen riktig rytm i det hela. Har provat allt standard man kan göra, omstarter .mm men blir igen förbättring. har kollat driftstatus och allt sådant också men det verkar inte vara något konstigt!? 
Inte fel på datorn eller så häller då detta även händer på mobilen och TV'n.
Är det någon som har någon aning om vad detta kan orsakas utav? Blir rätt matt då jag sitter på ledig vecka och tänkte få in några timmar på ett antal spel som kräver en stadig uppkoppling! 

Hej

Jag ringde supporten men fick inte mycket hjälp, dom menade på att mina enheter inte klarade dessa hastigheter 250mb/250mb , det gäller mobiler, gammal samsungdator, windows egen dator surface 3, och jag håller med om samsung datorn den är 7 år , men övriga enheter klarar dessa hastigheter.

Idag den 23/12 skulle jag se på svtplay streammat till tv, efter 5 minuter så blev det helt svart, bredbandet hade fått "hicka" som jag vill förklara det.

Och det är inte lönt att ringa supporten för dom hittar inget fel, utan jag får vänta ut min bindningstid och sen byte leverantör.

Jag har varit i kontakt med telias support 4 gr den sista månaden, det enda positiva var när jag pratade med en tekniker, men troligtvis så gjordes inget för att åtgärda det, för det har kommit tillbaka 🙄

1 timme sedan, Mats A sade:

Inte så många mobila prylar som har nätverk för gigabit hastighet så ur den aspekten är det ganska meningslöst med mer än 100/100 mbit/s....

Så supporten gjorde nog en korrekt bedömning.

Dom flesta mobila enheter klarar den hastigheten , men jag kan gå med på lägre hastigheter , men det ska vara stabilt och inte som nu, tappar uppkopplingen till och från.

Det verkar vara för mycket begärt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu