Anton Andrén

Tappar uppkopplingen korta intervaller med jämna mellanrum

15 inlägg i detta ämne

21 minuter sedan, Anders Dahl 231 sade:

Jag har asus RT-AC87U, med fiberlina 250/250

/Anders

Du hade problem med tv:n också, hur är TV boxen ansluten -wifi kabel till router eller kabel till mediaomvandlaren

i och för sig borde Teliasupporten se vad som felar eller kunna lägga en loggning för felsökning, de gånger jag har ringt supporten (på ADSL-tiden) så har det varit 50/50 stolpskott och hälften duktiga Telia medarbetare flera gånger kom tekniker som konstaterade att felet låg hos Telia , så tillslut böt de nån grunka eller böt telefonlinan så blev det bra i nåt år ( fick även ersättning vid ett tillfälle med långvariga störningar)

nu med fiber bara funkar det B), just nu har jag 250-fiber och det gör skillnad på både mobil och datorer trots att inte alla enheter stödjer den högre hastigheten

21 timmar sedan, Anders Dahl 231 sade:

Jag har asus RT-AC87U, med fiberlina 250/250

/Anders

Jag har inga bra erfarenheter med asus, dock är det många som höjer dessa till skyarna ,är den uppdaterad så återstår bara felanmälan till Telia, (hoppas Du får fatt i en supportperson som kan lite ;)), ligg på -ge inte upp-även om Du vill byta leverantör efter bindningstiden så ska det fungera

9 minuter sedan, Anton Andrén sade:

Jag har ingen mediaomvandlare då jag har fibeuttag direkt in, bor i en hyresrätt! Men har reservat routern och det medta ett flertal gånger. Har upplevt att det kanske blir bättre korta intervaller med det är svårt att märka då det är så ruggigt dåligt hela tiden! 

Kolla med hyresvärden, och Ditt avtal, vem som ska supporta vid problem

Har grannarna trassel

prova om det glappar i uttaget koppla loss och återanslut nätverksontakten, den sitter kanske illa till och har fått sig en törn 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu