MatsErling

Technicolor Extrem problem

7 inlägg i detta ämne

Telias router Technicolor Extreme har skapat mig gråa hår och många timmar i kö till supporten med både trevlig o mindre kunnig personal.

Routern kopplar ner sig och startar om sig, tappar internet men kan behålla tv signal kan vara lite olika fenomen. Har bytt ut routern två ggr så har provar tre st routrar hemma och haft samma fenomen med alla tre, skumt rycker jag, Har felsöka efter konstens alla regler med nya kablar, hubbar bytt eluttag så den ligger på en annan fas mm, men något i mitt hem stör ut routern och jag vet inte vad 

tröttnade på detta och köpte då en egen router en Asus kopplade upp den gick in och ställde in den för IP tv och vips så funkade allt och har så nu gjort i över en månad utan avbrott eller dyl, hastigheten på det trådlösa ligger  100/100 det gjorde det inte innan.

On 2018-12-16 at 10:46, hsd sade:

Kan inte hålla med om det, har provat asus, men den har dålig wi-Fi täckning och var inte särskilt stabil

799xtream , den jag har, har gått i drygt ett år utan avbrott, visst kan man önska mer men slipper jag strula så är jag nöjd

en sak som kan påverka är att routern endast förmedlar internet, tv och telefon tappar jag direkt från mediaomvandlaren

Vilken ASUS är det du testat? De har tjogtals med modeller.

A

On 2018-12-17 at 15:30, hsd sade:

tror den heter AC51U 

men som sagt är jag nöjd med 799xtream , den klarar tre datorer och ett antal mobiltelefoner utan trassel

Upptäckte av en slump för nåt drygt år sedan att jag kunde uppgradera gratis till TG799 Extreme och är extremt nöjd med den routern. Bor i tvåplans trähus så jag har inga problem med wifi-signalen nånstans... Två TV-boxar trådanslutna, en trådansluten dator och diverse Macar, paddor och mobiler på wifi. Inga problem. Inget lagg nånstans. 😄🦆

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu