Gunferr

Teliga den respektlösa operatören?

16 inlägg i detta ämne

Vem kan påstå att vi betalar för pålitliga kanalpaket när Telia bara sådär tar bort kanaler och går ut med sitt likgiltiga standardsvar att det fylls på med andra kanaler.

Nu försvinner Fox nästa år vad tycker ni om det ni som följer en massa aktuella serier?
Men Telia är antisocial som struntar i vad de gör, de äger inga moraliska värderingar som tycker det är kul att lura er på massa serier som ni följer och ta bort kanalen.

Telia har ingen auktoritet av förtroende som har så låg värdering över sina kunder

Jag tror inte att jag någonsin tittat på nåt på den där Fox-kanalen. Jag trodde att det var en av de där skitkanalerna med med en massa serier som Telia tycker det är kul att lura på oss. Så mig spelar det ingen roll att kanalen försvinner. Däremot har jag många gånger funderat på varför jag tvingas betala för att se på en massa reklam som kommer med på en ganska stor del av de kanaler Telia levererar.

I det utskick från Telia där det meddelades att Fox skulle bort stod det också att man numera kan se både Netflix och SVT Play direkt i boxen, men det gäller inte ifall man har en äldre box. Och det verkar inte vara planerat någon programvaruuppdatering av de äldre boxarna heller. Lite surt när man köpt till en inspelningsbar box att behöva köpa en till, som det dessutom inte går att föra över gammalt inspelat material till.

Det är väl självklart att massa folk blir besvikna som följer sci fi-serier och annan som bara går på Fox

Folk som börjat titta på ny säsong av många serier, det görs reklam om The Orreville säsong 2 och andra serier så kommer Telia med sitt meddelande att Fox försvinner, det finns dock ingen förklaring

Jag har faktiskt legitimt skäl att vara förbannad då min bostadsförening är bunden till Telia.

Är det här kvalitet av respekt att Telia har lurat en massa folk på serier som de följer och sen bara sådär tar bort kanalen?
Samtidigt när det har visats reklam om kommande serier nästa, är inte så konstigt att man bi riktigt förbannad

Att vara kund hos Telia med sina kanalpaket det är som ett pyramidspel. Du har inget att säga till om än ständigt ta emot Telias likgiltiga meddelanden om kanalförändringar. Det kvittar hur många som tittade, det ska bort. Telia är antisocial fullständigt struntar i hur många som får lida av att inte kunna följa tv-program.

Att vända sig till Telia är omöjligt. Från dem får bara en iskallt standardsvar som inte svarar för "varför måste Fox försvinna" dylika frågor. Dom på Telia tittar visst inte på tv när deras svar inte antyder på någon allmänbildning i TV-världen

On 2018-12-22 at 10:11, Dan Altemyr sade:

Jag tror inte att jag någonsin tittat på nåt på den där Fox-kanalen. Jag trodde att det var en av de där skitkanalerna med med en massa serier som Telia tycker det är kul att lura på oss. Så mig spelar det ingen roll att kanalen försvinner. Däremot har jag många gånger funderat på varför jag tvingas betala för att se på en massa reklam som kommer med på en ganska stor del av de kanaler Telia levererar.

I det utskick från Telia där det meddelades att Fox skulle bort stod det också att man numera kan se både Netflix och SVT Play direkt i boxen, men det gäller inte ifall man har en äldre box. Och det verkar inte vara planerat någon programvaruuppdatering av de äldre boxarna heller. Lite surt när man köpt till en inspelningsbar box att behöva köpa en till, som det dessutom inte går att föra över gammalt inspelat material till.

Gillar du inte sci fi och dylikt så sade du ingenting.

Men du är förstås den typen som inte respekterar vad andra tittar på när du generaliserar att Fox är en skitkanal. Det är så logiskt att döma utan att granska serierna. Med det här så blir du jätte trovärdig eller hur.

Jag menade inte att FOX är en skitkanal. Möjligen att jag trodde att det var nåt sånt. Hur skulle jag kunna ha nån uppfattning om det ifall jag aldrig tittat på den? 

Jag kan mycket väl kolla på en del sci fi men tittar man på dagens programtablå för FOX så är det ett stort gäng avsnitt av Modern Family och insprängt mitt i ett stort gäng avsnitt med The Orville för att avslutas med ett gäng Family Guy efter midnatt. Nja, jag tror fortfarande inte att jag kommer att sakna kanalen.Men det är naturligtvis tråkigt för er som verkligen gillar att sträcktitta på 10 avsnitt av samma sere. Jag hör dock inte till dem.

Kan man kalla det för kvalitet som Telia ger med sina ständiga kanalförändringar. Ser man på andra operatörer så ser kanalpaketen likadana ut,

Frågan är hur ofta andra operatörer gör kanalförändringar, det verkar ytterst sällan

De som har Fox är

Comhem
CanalDigital
Boxer
Bredsbandsbolaget
Viasat
Sappa
IP Sweden

Hur känns det här för er alla som följer serier på Fox som inte går på nån annan kanal? Över drygt flera tusen hushåll blir av med Fox. Som kund är du bara en bricka i ett pyramidspel som förlorar.

Det här är garanterat Telias avsikt att stoppa in en ny kanal och sen ta bort bara för att göra kunder besvikna med avund över andra operatörer som har Fox

Går det att att se det på annat vis, vad är annars den logiska anledning om man ska hitta på en anledning som inte bygger på själva avtalet med Fox?

13 timmar sedan, Gunferr sade:

Det här är garanterat Telias avsikt att stoppa in en ny kanal och sen ta bort bara för att göra kunder besvikna med avund över andra operatörer som har Fox

Varför i herrans namn skulle Telia göra det? Finns ju absolut ingen som helst vinst med det. 
Jag förstår att det är irriterande att en kanal försvinner. Tittar själv på FOX ibland (har Boxer), men ärligt talat tror jag det är en kanal med ganska liten publik här i Sverige (känner ingen annan som någonsin tittar på den). Jag kan ha fel, och det är egentligen oviktigt om jag har det eller inte vad gäller tittarantal.

Jag kan i vilket fall inte se att det skulle vara något så genomtänkt bakom att kanalen försvinner. Om det är någon tanke alls bakom det skulle jag snarare tro att det är en kanal som inte efterfrågas så mycket. Men det kan ju alla som gillar den råda bot på: Kontakta Telia! (Alltså "på riktigt", inte genom kundforumet.) Förstår man att det är en uppskattad kanal kanske man försöker ändra sitt beslut om det inte är något knixigt avtals-jox som ligger bakom.

Haha ja alltså jag förstår att en blir besviken om ens favoritkanal försvinner. Men att sitta och säga att Telia ”lurar sina kunder och vill göra dem besvikna” är enbart något en slänger ut sig medan hen ljuger för sig själv. Riktigt löjligt sagt!

Telia är ett vinstdrivande bolag och betalar med största sannolikhet en massa pengar för den kanalen. Känner de att enbart en viss procent av deras tv-kunder tittar på den kanalen är det förmodligen inte värt. Vilket företag skulle behålla något som gör att de går minus när de enbart är få personer de gör glada? 

Förstår om en blir upprörd men istället för att se problemet får man hitta lösningen. Kika på om det finns någon Play-tjänst som innehåller Fox. Skulle troligtvis lätt betalat ytterligare pengar om jag tycker den kanalen är så bra. 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu