Gunferr

Teliga den respektlösa operatören?

20 inlägg i detta ämne

17 timmar sedan, Johansson Fredrik sade:

Haha ja alltså jag förstår att en blir besviken om ens favoritkanal försvinner. Men att sitta och säga att Telia ”lurar sina kunder och vill göra dem besvikna” är enbart något en slänger ut sig medan hen ljuger för sig själv. Riktigt löjligt sagt!

Telia är ett vinstdrivande bolag och betalar med största sannolikhet en massa pengar för den kanalen. Känner de att enbart en viss procent av deras tv-kunder tittar på den kanalen är det förmodligen inte värt. Vilket företag skulle behålla något som gör att de går minus när de enbart är få personer de gör glada? 

Förstår om en blir upprörd men istället för att se problemet får man hitta lösningen. Kika på om det finns någon Play-tjänst som innehåller Fox. Skulle troligtvis lätt betalat ytterligare pengar om jag tycker den kanalen är så bra. 

Det är så lätt för folk som knappast ser på Fox att slänga ur sig likgiltiga kommentarer och kör med en låtsasmedömkan som i sin mening inte låter trovärdig. Tillhör du den kategorin som med fåfänga rycker på axlarna och spottar formaliteter?

Fox är den enda enda kanalen som mest visar aktuella sci fi-serier o dylikt
Men här rycker folk fågängligt på axalarna , ja visst är det beklagligt, nån stor gemenskap fanns det inte

Är det så få som ser på Fox när ingen bryr sig överhuvudtaget?
Så verka Fox höra ihop med National Geographic som visar reklam om program som går på Fox

Hur trevligt är det att ständigt se reklam om en kanal som man inte har?

Har nog aldrig sett ett helt avsnitt av Family Guy som jag ser flitigt förekommer i programtablån. Men det finns säkert dem som älskar och kommer att sakna den när Fox försvinner.

Vi har tre favoriter på Fox som vi kommer att sakna

• NCIS New Orleans
  • The Librarians
  • Madam Secretary

NCIS New Orleans har ju till och från gått på andra kanaler, men de andra två (som är riktigt bra) tror jag inte att jag sett någon annanstans.

Det känns dessutom extra surt då vi från att ha haft Viasat Guld (parabol), Boxer (antenn) och Telia fiber nu bestämt oss för att köra allt via Telia fiber.
Har ju ingen lust att återuppta någon av de andra bara för att få FOX.

Är det någon som vet om Telia kommer att erbjuda kanalen som "lösnummer", dvs. utanför sina kanalpaket?

Tycker att det är dåligt av Telia att plocka bort Fox. Då de marknadsför sig att de har Sveriges nöjdaste tv kunder med ett stort och brett utbud av kanaler. Att man då som kund inte har någon  chans att påverka utbudet. Jag har kanal paket stor och det är säker 15 kanaler där som jag aldrig tittar på. Men de finns kvar i utbudet ändå. Tror helt klart att det finns kanaler med mindre tittare än Fox. Men det är alltid några som ska bli besvikna. Jag hoppas framtiden innebär att man kan välja fritt bland alla kanaler och sätta ihop de man själv önskar ha i sitt utbud. Ingen ska bestämma vilken kanal jag vill ha i mitt utbud.

Jaha då försvinner ännu en bra kanal. 

Kan ju hoppas den inte blir fler barn och sport kanaler som de bytte till förra gången de tog bort bra kanaler.

Eller behöver mänskligheten mer sport? Och barnen har nog med kanaler att se på nu.

Vi ser på Fox dagligen för vi gillar det utbudet. 

Så till Telia, om de läser detta, byt till något likvärdigt o inte till nått som ni har så gott om som sport o barn kanaler! 

On 2019-01-03 at 00:21, Johansson Fredrik sade:

Telia är ett vinstdrivande bolag och betalar med största sannolikhet en massa pengar för den kanalen. Känner de att enbart en viss procent av deras tv-kunder tittar på den kanalen är det förmodligen inte värt. Vilket företag skulle behålla något som gör att de går minus när de enbart är få personer de gör glada? 

Skulle Telia gå minus om de behöll Fox? Skulle inte tro det.

On 2019-01-15 at 17:08, Isa Hagnestäde sade:

Jaha då försvinner ännu en bra kanal. 

Kan ju hoppas den inte blir fler barn och sport kanaler som de bytte till förra gången de tog bort bra kanaler.

Eller behöver mänskligheten mer sport? Och barnen har nog med kanaler att se på nu.

Vi ser på Fox dagligen för vi gillar det utbudet. 

Så till Telia, om de läser detta, byt till något likvärdigt o inte till nått som ni har så gott om som sport o barn kanaler! 

Det hjälper inte att klaga, för vi tillhör minoriteten som ser på FOX och därför försvann FOX. Vi kunder kan inte påverka en minoritet av våra kunder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu